Gå til innhold

Hvorfor bruker dere ikke CB med en gang??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes det er så mnage her som spør om svake skyggestreker på billig-tester og lurer på om dere er gravide. Så skrivere dere at "nå må jeg ut å kjøpe med en CB test sånn at jeg får sikkert svar".

 

Hvorfor tester dere ikke med CB med en gang, så slipper dere å lure???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke testen det kommer an på. De aller fleste tester er ganske sikkre. Grunnen til at man får et skyggesvar på testen , dvs noe diffust noe som man ikke kan se helt sikkert , er at HCG nivået i kroppen ikke er på topp. HCG er noe som kommer hos alle gravide , men "mengden" HCG øker for hver dag du går som gravid. Det er dette Graviditetstesten klarer å finne ut om du er gravid på, den måler HCG.

 

Så den hovedsaklige grunnen til at vi får merkelige svar på testene våre , er pga at HCG nivået er litt svakt.

Da er det bare å vente 5-7 dager , å ta en ny en.

 

 

Så man kan ta de fleste graviditetstester , å få samme korrekt resultat!

Det er ikke testen vi skal klage på , men mengden HCG ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten er jo CB myyyyyye dyrere, og om man må teste flere ganger (altså flere måneder) blir jo det ganske dyrt i lengden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må teste flere ganger??flere måneder? det har ikke jeg hørt noe om. det eneste legen sa til meg når jeg var der nårjeg var 4+2 at jeg skulle ta en ny test om 2 uker og da se at krysset var MYE sterkere. dette stemte. men utenom det har ikke jeg tatt så fryktelig mange tester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg brukte cb første gang.. og da var det SVAKT resultat.. kjøpte så en med et annet merke, som viste STERKT svar.. så det har jo ikke noe med testen å gjøre.. det har med hvor mye av graviditets hormonet du skiller ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..:) Det anonym 10:43 prøvde å si var vel at de som prøver leeenge heller kjøper billigere tester (f.eks) på nett, slik at om man tester hver mnd for EL og med graviditets- test så blir det ikke så dyrt:) Men skal ikke drive å teste seg i hjel utover i svangerskapet nei;) hihihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...