Gå til innhold

Ammestilling og ullinnlegg

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noen gode råd om å sitte og amme. Det får vi ikke til. Når jeg ligger i senga og ammer strømmer melka på og Lillmor svelger unna så det er en fryd å høre på. Spes på venstre puppen. Den høyre er litt verre med. Har flate/innovervendte vorter, så det er litt vanskelig å få tak. Etter liggende amming sovre hun gjerne 3-4 timer. Lenger på natta.

Når vi forsøker oss på sittende amming virker hun fornøyd etter rundt en halv time, da sovner hun gjerne, men så er hun våken og sulten igjenetter bare 1 time. Hva gjør vi galt. Lillemor er 17 dager nå, og vi kan jo ikke fortsette å ligge å amme bestandig! Helsesøster var her da Lillemor var 8 dager. Hun så på ammestillingen vår (sittende) og mente vi hadde en bra stilling og at hun hadde fint tak på puppen og brukte hele kjeven godt. Alt så riktig ut i følge henne.

Er så redd for å "miste melka" Det gjorde jeg nemlig for 5 år siden med storebror. Da satt vi å ammet fra vi kom hjem, og han hang i puppen rundt 10 timer i døgne. Fra 6 til 8 uker hadde han lagt på seg skarve 30 gram og var skrekkelig grinete. Blek og tynn. Kjøpte NAN og flasker, ga ham 30 ml og han sov i 3 timer etterpå. For første gang. Vil så gjerne få til ammingen denne gang.

En annen tin jeg lurer på. Fikk to sett med ull ammeinnlegg i gave etter fødselen. Disse skal ikke vaskes i følge bruksanvisningen. Bare tørkes på en varm radiator og gni på melkeflekkene. Syns dette virker noe uhygienisk. (er sånne store som er kjøpt på apoteket) Klutene inneholde lanolin. Hva gjlr dere med ullklutene?

Ved soppinfeksjon kunne man koke dem etter en bestemt metode sto det.

Takkknemlig ofr svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10073941-ammestilling-og-ullinnlegg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...