Gå til innhold

Hva vasker man skipsgulv/parkett med? Kan man bruke allslags såpe og våtmopper??? u/t eller var det IKKE grønnsåpe?? =S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble så i stusss her nå!

Fortsetter under...

Skrevet

Det er vel helst bare vann eller bittelitt av akurat grønnsåpe..............Grønnsåpa blkir annbefalt av langmoen parkett.... står på flaska med derers logo

Skrevet

Ja, men ble litt i stuss her for var en som fortalte meg at grønnsåpe skulle man IKKE bruke på parkett og skipsgulv =S

Måtte visst ha noe parkett vask? Aldri sett det før tror jeg... hihi=)

Skrevet

Hei.Jeg er renholder, så kan kansje gi noen tips:)Grønnsåpe er stort sett ikke bra å bruke fordi når det tørker , så legger det seg en tynn film på gulvet som tiltrekker seg bare mer støv..Så det blir faktisk mer møkkete etterhvert..Vaskebransjen bruker stort sett bare tørrmopping, fordi det blir faktisk mye renere da.Og det er bevist!!Men er det flekker på gulvet så sprayer man bare litt såpe og vann på flekken/flekkene og vasker bort..Skitten som ligger på gulv er stort sett overfladisk.Som støv og sand osv.Bruker man vann da, så gnir man bare mye av skitten utover..Selv om man får med seg litt på moppen også selvfølgelig..Men vet at mange sverger til såpe og vann fordi de tror det blir mest rent av det..Og det blir det IKKE!Men ,men.Smak og behag .he,he.Bruk støvesuger eller evt tørrmopp på gulvet.Og hvis du vasker med vann, bruk veldig lite.Sånn holder parkettgulvet seg fint også..Håper det var noe hjelp å få her..

Skrevet

TUSEN TAKK!!!

Da er jeg glad det ikke ble gulvvask i dag, for jeg hadde tenkt å bruke vann og grønnsåpe! det lukter jo så godt;)hehe

Skal rett ned i andre leiligheten i morgen og hente moppen min, og da slipper jeg jo billig unna vaskingen=P hehe

Og tusen takk for tipsene=D

(men hva gjør man for å få vekk "fotsporene" på skipsgulvet? de går jo ikke vekk om man bare tørrmopper... Kommer jo "fotspor" etter en stund, og vises jo så godt på det mørke gulvet=S) Hvis du skjønte det... heh

Skrevet

Da har du en sprute flaske feks med såpe og vann.Så sprayer du på der det er fotspor evt flekker.og drar over..Er ikke farlig å bruke litt såpe og vann.Så lenge det ikke er kjempemasse..Alt med måte:)Men hvis man bruker mye så kan gulvet lett få sprekker etterhvert og bli tørt..Så går kjempefint hvis man bruker det kun der hvor det er flekker eller annet..Da sparer man gulvet mye..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...