Gå til innhold

nå trenge eg særiøøst hjelp!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Eir og Iben er ikke jentenavn nei!

Ref. SSB:

Du søkte på mannsnavnet: Iben

Det er 86 menn som har Iben som første fornavn.

Det er 32 menn som har Iben som eneste fornavn.

Det er ingen menn i Norge som heter Eir, men det er også et mannsnavn i følge Navneguiden her.

Begynner å bli ganske lei den diskusjonen der - dukker opp med jevne mellomrom.... Er det ikke bare å gå på http://www.ssb.no/emner/00/navn/ og sjekke før man slenger ut påstander?

Du søkte på kvinnenavnet: Iben

Det er 429 kvinner som har Iben som første fornavn.

Det er 233 kvinner som har Iben som eneste fornavn

Statistisk sett er det mer riktig å si at Iben er et jentenavn. Nemlig!

Annonse

Selv om et navn er mer vanlig på jente, betyr det ikke at det er mer riktig. Kjenner selv en Iben Helene, så vet at det også er jentenavn. Men dette er jo navn som brukes i utlandet også, ikke bare i Norge, og der er andre navn vanlig. Min venninne er f.eks. gift med Janne - og det er en mann (finsk), Inge er et jentenavn i Danmark også. En tullete diskusjon dette egentlig!

Men kjære vene da. Det er et faktum at det er langt flere jenter enn gutter som heter Iben. Selv om det finnes mannlige Janne'r og Kari'er betyr ikke det at de først og fremst er jentenavn i norsk sammenheng.

Når du ber folk om å sjekke før man slenger ut påstander bør du kanskje la være å slenge ut at "Eir og Iben er ikke jentenavn nei" før DU selv sjekker det!!

...var ikke meninga å være anonym. Kom borti før jeg var ferdig.

Hva med Bo?

Det også er et dansk navn -samme som Ea...

Har brukt Bo selv, men har det alene fordi jeg synest det er finest sånn.

Men det er helt klart mange navn som kan kombineres med dette.

F.eks Emilio som nevnt over. Bo Emilio ;o)

jeg blir litt sånn PAFF her jeg sitter å leser på inleggene dere har lagt igjen. her kommer snille folk me forslag for å hjelpe MEG....... så blir d noen heftige diskusjoner å bla bla bla,,, er d ikke like enkelt å la det være?

hvarfor er det så viktig å rakke på hverandre? å i TILLEGG bruke anonym knappen, det syns jeg er lusent gjort faktiks å ikke stå frem med hvem man er...

sorry men dette syns jeg ikke er noe gøy, når jeg har laget en tråd som skulle være koselig...

Men TUSEN TUSEN takk dere som har hjulpet meg så langt...

holder på å lage dokumet til min venn som skal ha dette så skal vi se hva babyen blir hetende( vis d er en gutt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...