Gå til innhold

Uteblitt mens og negativ graviditetstest


Mammamia77

Anbefalte innlegg

I dag er det 5 dager siden jeg skulle fått mensen. Tok graviditetstest i går (lørdag), men den viste negativ. Testen jeg tok het Quick test. Noen som kan gi meg noen råd?

Til orientering sluttet jeg på p-piller i begynnelsen av juli. Kan det ha noe med at jeg er kommet ut av min vanlige syklus? Venter spent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det kan nok være at eggløsningen er litt ute av balansen ja..har selv sliti med merkelige sykluser både på 43 og 54 dager,og vet hvor kjedelig det er å vente samtidig som man har et håp om å være gravid.. men du kan jo ha flaks.. noen får ikke positiv test før det har gått en god stund etter ikm.Du får uansett ha lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg hadde IKM 15/7 og tok ørten tester som alle var negative. Først 2/8 testet jeg positivt (hadde da tatt test senest 3 dager tidligere som var negativ). Ble ganske overrasket kan man si for da gikk jeg egentlig bare å ventet på at mensen måtte komme. Så det er håp selv om du har tatt mange negative tester. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg må bare si at jeg har opplevd de samme problemene etter at jeg slutta med p- pillen. Til meg kunne det gå 14 dager over. Så du kan jo tenke deg hvordan jeg spekulerte.

Tok flere tester og blodprøve, men de fant ingenting. Så om du ikke får mensen innen en uke så kan du jo ta kontakt med legen din og ev. ta en blodprøve, bare for å være sikker?!

Har lest at p- pillen kan sitte i kroppen i opptil ett år etter at du har sluttet, så det er ganske normalt at mensen kan være sen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg er nå gravid med nr2 og med begge to så måtte d til to tester for å få vite noe..med første mann så tenkte ikke jeg så mye over det,vi hadde jo nettopp vært til syden,og hadde hørt at mensen kunne bli sein fordi d ble andre omgivelser å slikt,men tok en test dagen etter at mensen skulle ha vert der,men fikk negativ.så jeg venta 14 dager og tok da en ny,den viste gravid på 5 sekund:)nå med nr to så slutta jeg på pillen i juni,og skulle etter mine beregninger ha mensen 20 juli.den kom ikke og jeg tok en test denne var negativ,dette var to dager etter forventet m,så jeg venta og venta,og tok en ny ca 14 dager etterpå denne gangen var den positiv:)så må tydligvis bare ha en god porsjon tålmodighet:)men kan som "barn i meg?"skriver kansje vere lurt å gå til legen viss du ikke får den denne mnd også...

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...