Gå til innhold

Hjeeeelp.. hvordan skal jeg klare meg?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en LAAAAAAAAAAAANG mail av BF idag... hvor han skriver å legger ut hvor lite han ønsker meg godt å at han aldri vil høre fra meg igjen eller se babyen... Å at han håper jeg er klar over at hele hans liv blir ødelagt nå.. å at han skal fortelle alle hvor grusom jeg har vært mot han.... :(:( jeg vett ikke helt hvor bra jeg takler dette.... Jeg er fullt klar over at han ikke ønsker å bli far, men jeg ønsker ALDRI å ta abort... hvorfor er det så utrolig vanskelig å bare la det bli sånn.. jeg er i uke 16.. snart 17 det er forsent å gjøre forskjell uansettt.. ikke at jeg ville det.. men ... Nå er det blitt som det er.. kan han ikke bare leve videre om det er det han vil... åååååå hvorfor må BF alltid ødelegge dagen:(

*snufs*

Fortsetter under...

for en utrolig tragisk mann!! heldigvis kan det kanskje endre seg, slik var nemlig far til sønnen min å,ville ikke bli far og jeg ødela livet hans osv... og nå sier han at han er glad jeg sto på mitt etter han har møtt sønnen sin og blitt glad i han..

og om det ikke endrer seg så klarer du dette uansett kjempefint, ikke la han ødelegge dagen, det er han som er en fjott som mener du ødelegger livet hans fordi du ikke dreper ett annet liv.. tror neppe noen vil mene du er den slemme oppi dette altså:)

lykke til med magen, dette går så fint så:) klem

Akkurat de ordene fikk jeg gjentatte ganger av BF, og han forandret ikke mening før i uke 16..enda så har han ikke akseptert situasjonen av hele sitt hjerte, men vi har et okay forhold...jeg gleder meg nok mer enn han da!

SÅ det kan fint hende han snur...folk sa det til meg på den tiden han var som verst, og jeg sa : han kommer aldri til å forandre mening!

Du kommer til å klare deg kjempefint:)

Tenkt på mirakelet du bærer...snart er det ordninær UL og du får se den lille for første gang:)

Gled deg masse:)

klem

Annonse

Jeg skjønner godt tankene til barnefar. Jeg har bekjente som har vært i lignende situasjoner og som nesten har blitt psykisk knekt som følge av et uønsket farskap. På samme måte som du har lov til å ha dine meninger, må også barnefar få lov til å ha sine oppfatninger av situasjonen. Det er to sider av samme sak.

Det er godt mulig at han kommer til å ta til vett når ungen først har kommet, men frem til da bør du ikke ha noe med ham å gjøre. Ikke les mailer du vet gjør deg ulykkelig. Tenk på din egen helse, først og fremst.

Det er alt for mange som "lurer" mannen til å kjøre seg på tjukken.

"Ja da, jeg går på pillen..".. Tror det er mange som har bitt på det agnet gitt.

Selvsagt ligger den endelige avgjørelsen hos kvinnen, men kan skjønne at mannen føler seg maktesløs når han ikke har noe noe han skulle ha sagt, hverken for eller mot, på en slik livsendrende hendelse som et barn faktisk er.

Heisann

Håper det gir seg - at du slipper flere slike mailer. Han trenger jo ikke ha noe kontakt med deg eller barnet om han ikke ønsker. Tror mange tror at det bare er til å ta abort, og så er alt som før igjen. Jeg tror jeg hadde slitt masse i etterkant hvis jeg hadde valgt abort, og det var heller ikke noe alternativ for meg selv om dette jo overhodet ikke var planlagt.

Jeg har ikke noe kontakt med barnefar, og hva som skjer etter fødsel vet jeg ikke. Jeg har mitt liv og masse venner og familie som stiller opp, så behov for en barnefar har jeg ikke. Jeg har ikke tenkt å involvere han i noe hvis han ikke absolutt kommer frem til det selv - hvorfor prakke på barnet en far som ikke har lyst å være far. BAbyen kommer jo til å få det veldig bra sammen med en mor som elsker h*n masse;)

Du får bare la være å lese mailer fra han hvis det fortsetter med slike "trusle"-mailer - så slipper du å bli lei deg - du og babyen kommer til å klare dere kjempefint alene - og hvis han endrer holdning på et senere tidspunkt, så får dere ta det derfra.

Lykke til med resten av svangerskapet.

Hei.

Jeg tror at med tid og stunder så retter det seg opp. enten med BF eller uten. Han taper mer enn deg på dette, men gutter er jo trege i oppfattelsen noen ganger og kan trenge tid for å forstå hva du har sagt eller gjort. DERE har sammen gjort DEG gravid, men det er DIN kropp og DIN avgjørelse over hva som skal gjøres. det er jo du som evt måtte tatt abort og det er du som må vagge og til slutt føde..

Og det er du som sitter igjen med underverket som han ikke ville la leve....

Det er masse hjelp å få hvis du ikke har mange rundt deg og det at han skal fortelle alle hvor grusom du er, er jo nok en gang hans dumhet og det slår tilbake på han til sist.

Ønsk han nedenom og til helv... men ikke synk til hans nivå i dritt slenging, det slår fort tilbake..¨

Ønsker deg og mini alt godt og håper dere finner ut av dette.

Hilsen ei som har vært der....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...