Alvilde<3 Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Noen som har tips til gode kurer eller styling produkter for å bevare håret? Jeg vil også ha noe som får frem krøllene. Har hørt om en Fudge pump up eller noe sånt! Ellers noe jeg bør gjøre eller ikke gjøre? Takk for tips! : )
Shinyogsmåen Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Hvis det er ekte hår du har fått. ikke syntetisk skal du behandle det som vanlig hår. Vær forsiktig når du bruker balsam og kur prøv å ikke ta i festene. ta det heller kun lenger ut i håret. ellers kan festene dette av fortere. For å få frem krøllene er det mye du kan bruke. Gå til frisør og spør. Loreals curl down cream er veldig god og lukter godt.. navnet høres ut som den tar ned krøllen, men det den gjør er å ta ned bruset rundt krøllen slik at krøllene synes bedre. Men det er lettere å gi deg produkter når man ser håret ditt =) Håret fra før er så gjennombehandlet og det trengs ikke noe kur. Det finnes egne hair extensions shampoer, men jeg og de andre i salongen har kun brukt vanlig shampo og det fungerer like greit. Lykke til=) Hilsen frisørlærling
Anne-B. Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Bruk naturbørst. Sånn som ikke er hard i børsten, altså. Kan ta litt lengre tid å børste håret, men er mye mer skånsomt.
Puppeguri m/ 2 små dramaqueens Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Bruk naturboerste.. VELDIG viktig... og saa fikk jeg et tips av frisoeren.. unngaa aa legge deg med vaatt haar.. dette kunne slite paa extensionen...og de kan lett falle av... Jeg hadde extension.. og syns det datt av hele veien.. og det tok ikke lange tiden foer det begynnte... tror det hadde noe med at jeg ofte la meg med vaatt haar, og at jeg ikke brukte riktig shampoo og balsam... jeg vil iallefall anbefale deg aa heller bruke litt penger paa skikkelig shampoo og balsam, som er egnet for hair extension.. for det koster jo en del aa sette i.. saa kjipt aa miste dem saa fort.. slik som jeg gjorde....
apea28 Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Viktig med naturbørste som flere sier, men et tips jeg fikk av frisøren var å ikke legge meg med løst hår. Flett eller verftall ha håret i hestehale. Jeg hadde ex tidligere med ekte hår, men slet litt med floker og sånn, var herlig å ta det ut, men som sagt det er veldig pent, men litt jobb :-). Mitt var nesten altfor krøllete så jeg måtte bruke litt rettetang evt krølltang på mitt eget slik at det ble likt liksom så krøllene kan jeg ikke hjelpe med. Lykke til med lokkene :-)
Alvilde<3 Skrevet 13. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2007 Takk for svar alle sammen! : ) Jobb er det jammen meg ja. Synes alle andre får det til å se så naturlig ut, men jeg synes mitt synes veldig godt at det er extension.
Moyra Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 - IKKE legg deg med vått hår. Flett håret før du legger deg, så unngår du at det floker seg - Bruk KUN naturbørste! Start med å børste håret fra ytterst i spissene og jobb deg sakte og forsiktig oppover mot festene. Ikke riv og slit deg igjennom børstingen. Bruk heller god tid, og jobb med lite hår av gangen. - Vask gjerne håret med en fuktighetsshampo fra frisørsalong. Unngå å få balsam/kur på festene, og avslutt gjerne hårvasken med kaldt vann. - Unngå saltvann/klorvann, og pass på at ikke håret blafrer i vinden når du er på stranda eller på båttur eller liknende. - Skal du bruke rettetang/krølltang må du passe på å bruke varmebeskyttende produkter. IKKE kom borti festene med det varme jernet. Dette er det viktigste du må passe på når du har extentions.. Lykke til! hilsen frisøren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå