Gå til innhold

JEPP, politikerne burde tenke litt lenger enn nesa rekker!

Anbefalte innlegg

De straffer deg dersom du er student. Du gjør en innsats og velger skole for å bidra enda mer i samfunnet. Hva når en da har vært yrkesaktiv slik jeg har og tjent bortimot en halv mill i året i flere år før jeg ble student, men så ble du en gravid litt før planlagt.., Ikke mye skattepenger å få i retur da nei!! Sukk....

Fortsetter under...

Full lønn så klart. Har betalt min del til statskassa i manga mange år, men nå var det bare et hjertesukk for er vel ikke mye å leve på 9000 i mnd som er det en får fra lånekassen...når i tillegg kommer et barn og en er vant til over det dobbelte :-). Men det ordner seg vettu. Er bare litt politisk engasjert innen dette med mamma penger etc. Men som sagt jeg er gravid og det var ingen politiker som sa det var lurt når en ikke har vært i fast jobb, men man kan ikke planlegge alt :-)...

Men detr er jo kanskje greit å se hva vi mødre får når en ser hva vi gir andre fattige land og hva flyktningene får rett i lomma når kommer hit til landet. Ola nordmann må bruke penga ikke bare ruge på dem.

Ha en fortsatt herlig dag :-)

Fødselspenger er jo en form for erstatning for tapt arbeidsinntekt ved fødsel og har du ikke arbeidsinntekt som du taper, synes jeg ikke det er så veldig urettferdig at du kun får engangsstønad + ytelse fra Lånekasse. I tillegg kan far søke fødselspermisjon i forhold til sin jobb, hvis du starter opp igjen med studiene.

du kan ikke forlange å få full lønn når du er student!!

selv om du har kanskje jobbet før i noen år og så begynt på skole så må du også skjønne at man ikke kan få full lønn (foreldrepenger) når du går ut i permisjon...

trodde kanskje du var litt mere oppegående jente enn som så...at du kanskje forhørte deg før du ble gravid hva du har rett på når du går ut i svangerskapspermisjon...

det koster å ha barn, og det burde du også kanskje huske på!

kanskje det er du som skulle tenke litt lengere enn nesa rekker enn å skylde på politikerene pga du ikke får full lønn når du går ut i permisjon!

at du har betalt en halvmillion til statkassa har ingen ting med dette å gjøre synes jeg......

er enig det siste avsnittet ditt: at flyktningene får penger rett i lomma når de kommer hit ti landet....det er jo helt galskap spørr du meg..

mens vi som er født og oppvokst her ikke får en "dritt"

Annonse

Ikke en dritt faktisk... Må si at da mannen min var student og ble dødssyk var jeg utrolig glad for at vi bor i et land der han kom rett inn på sykehus og de hadde teknologien og ressursene til å redde livet hans og få ham helt frisk igjen. Jeg er også glad for at vi ikke er i bunnløs gjeld resten av livet for å betale sykehusopphold, medisiner, gjenoppliving osv. Bare et lite eksempel på hva vi som er så utrolig heldige å være født og oppvokst her i landet faktisk får hvis vi trenger det (i tillegg til alt det andre vi får!)

M@sander m/jente i magen

Jøss ikke mye oppegående du til å være 40 år.

Finn andre ting å provosere deg over, tenker ikke begi meg ut på en så lite fruktbar diskusjon med en med trolig mye hormoner på tur og som jeg overhodet ikke vet hvem er og som overhodet ikke kjenner meg, men som kaller meg lite oppegående. Jøss!! Synsk du kanskje..

Og en ting til les ting ordentlig før du svarer så bommer du ikke så mye. Hastverk er lastverk vettu.

Ha en fortsatt fin ettermiddag!!

lurer på hvem som er hormell her? ikke jeg iallefall......;)

det var du som skrev innlegget, og da får du regne med å få forskjellige svar fra oss her inne.....

kan jeg spørre hva jeg ikke leste ordentlig og hva jeg bommet på..??

så ettermiddag for deg er 20:47 ;)

kaller det kvelden jeg :)

nei jeg kjenner deg ikke for du er jo så feig å signerer med anonym!

Attføring, sykepenger, foreldrepenger, og håper deretter på å gå rett over på uføretrygd leser jeg i et annet innlegg rett under her. Neida, vi som er født her får ikke en dritt... (Og dette var ikke ment som noe negativt om sykepenger, attføring osv eller de som går på det, bare så det ikke oppfattes sånn! Mener bare at det blir litt for dumt å klage over at man ikke får en dritt, når man tross alt får en god del :-) )

trodde jeg hadde skrevet noe i tråden som du "kikket" på sorry :(

men det er faktisk mange som ikke får så mye.....da får jeg utelukke meg da :)

men er vi venner da???

jeg liker ikke å være uvenner med jentene her inne......jeg kan innrømme at jeg skriver mye rart her inne, men det er ikke bare jeg som gjør det :(

ordlegger meg feil mange ganger, men det er bare slik jeg er sorry :(

Er bare det om mannen min som ble syk, og det innlegget du svarte på her jeg har skrevet, "kranglinga" er nok med en annen (jeg er ikke HI).

Syntes i grunnen mye av det du svarte HI var fornuftig, men reagerte ut fra egne erfaringer på det med at du påstår at vi som er født her ikke får en dritt (og reagerte enda mer da jeg litt etterpå så innleggene dine om sykepenger, attføring, uføretrygd osv). Så hvis det bare var en uheldig ordlegging, og ikke noe du egentlig mente, skal jeg på ingen måte holde det mot deg :-) Og skal slutte og "kverulere" :-D No hard feelings?

Annonse

Jeg innrømmer hver gang at jeg ikke kan klare å ordlegge meg skikkelig :( hvis jeg får en kvass tilbakemelding..

sånn har jeg vært i alle år, jeg snakker før jeg tenker, og jeg skriver før jeg tenker :( det er en dårlig egenskap jeg har dessverre..

men jeg er sikkert ikke alene om å ha den :))

at vi normenn ikke får en dritt tar jeg så klart tilbake skulle self ikke ha skrevet det, men ble bare hengt med av hva HI skrev på slutten :(

Men når du er student har du jo allerede gått ned i lønn vel. Du får vel ikke en halv million mens du studerer?? Så da har du jo ikke noe å klage over vel? Hvrofor skulle du får mer penger som student og mamma???

Du får finne noe annet å engasjere deg i, dette var jo bare usaklig. Er du klar over hvor billig det er å studere i Norge??? Og i tillegg får du stipend hos staten. Du FÅR!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...