Blue Lady Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Akurat nå er jeg så sår at jeg har valget mellom å slutte og amme (sånn jeg sjorde sist), eller fortsette å bruke skjold på begge brystene. Velger såklart det siste, og det går helt fint er ikke så vondt lengre. Men må jeg belage meg på å bruke skjold for resten av ammeperioden? eller kan jeg klare å avvenne henne? (har forresten begynt å gi smokk også, det gjør vel ikke saken bedre, men klarer ikke å amme hele tiden..blir så innmari sår og nesten deppa av det).
*ønsker nr 2* Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 jada, du kan klare å avvenne henne mange fine tips på ammehjelpen.no.. har selv brukt skjold siden dag 3 ell fire(hadde innovervendte brystvorter, nå er det "bare" flate), vi har nettop sluttet med skjold, lillegutt er 3,5 mnd... hadde belaget meg på å bruke skjold hele perioden, pga mange mislykkede forsøk, men for en uke siden, glemte jeg skjoldene, og lillegutt var klar for å slutte... siden har vi ikke brukt skjold...
Blue Lady Skrevet 12. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 12. august 2007 Jeg sliter også med flate brystvorter, tror det er derfor det blir så vondt for hn må jo suge kjempehardt for å i det hele tatt få de ut. Håper sårheten gir seg snart!
2gutter&2jenter Skrevet 15. august 2007 #4 Skrevet 15. august 2007 Du kan klemme med to fingre (pekefinger og langfinger) rundt det brune området, da vil det få en form som "tyter" ut og trigger sugerefleksen hos barnet når det kommer borti munnvikene til barnet. Jeg har det samme problemet, men etter at jeg gjorde det på den måten, fikk jeg/vi det til. Dessuten skal det jo få så mye av området rundt brystvorten som mulig, ikke bare selve brystvorten, så det er lurt å gjøre det uansett.
Blue Lady Skrevet 15. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. august 2007 Takk for råd. Jeg prøver å klemme de til en tut liksom, men det er ikke så lett med en liten baby som kaver med armer og ben og bare kobler seg på av seg selv.. Men regner med det blir lettere med tiden. Er mindre sår nå så jeg kjemper meg gjennom det uten skjold. Ser for meg at jeg herdes bedre om jeg ikke bruker skjoldene.
*ønsker nr 2* Skrevet 15. august 2007 #6 Skrevet 15. august 2007 jeg fikk heller ikke til den "klypingen".. så avfant meg me då måtte amme med skjold hele perioden, men nå har vi jaggu ikke brukt skjold siden dåpen forrige helg så det er mulghet, men la det gå i barnets tempo, gjerne lirk litt med skjoldet, så barnet får i seg mest mulig. merker du noen forandring i hyppigheten barnet spiser, altså hvor mye i løpet av en dag, uten at det er økedøgn, ta en dag med både pumping å amming det er min er faring, og det har gått kjempebra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå