Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Kom i går (grytidlig) morges hjem etter en uke på dette feriestedet. Betalte 12000 for en uke for meg og lillegull på 5. Vi visste at stedet stort sett kun bestod av hotelområdet da. Likevel var det en del ting som ikke var så hyggelig. I løpet av uken var det rødt flagg på stranda 6 av 7 dager. Veldig synd det da. Personalet på restaurantene var veldig trege og sure. Vi satt som oftest 15-20 minutter å ventet før de i det hele tatt tok bestilling på drikke. Og hvis man vinket på de, overså de deg totalt. Og det var like vanskelig å få regningen da vi skulle betale. Siste dagen da vi spise lunsj spurte vi om regningen 3 ganger etter vi hadde spist før vi omsider fikk den. Dette gjaldt alle restaurantene. Og i tillegg måtte man bestille bord dagen før mellom 10 og halv ett for å få bord til middag. Vi var veldig uheldig og jeg hadde skikkelig hodepine de første dagene. Da røyk de smertestillende jeg hadde med. Lillegutt ble syk med en gang vi kom ned. Fikk diare, oppkast og feber. Jeg spurte hvor man kunne få tak i legemidler og fikk beskjed om at jeg måtte til nærmeste by, 15 km unna. Det er faktisk helt horribelt at det ikke er tilgang på noe sånt noe på stedet. Vi reiste med Ving og de er som kjent veldig opptatt av penger. De hadde leid inn ekstrafly for å få avgårdet ekstra mange gjester. Da vi reiste nedover kjørte vi et fly som så vidt holdt sammen. Flere av de reisende kommenterte at det var flaks vi kom helskinna fram. Flyet var eldgammelt. Det rista og bråkte noe ufattelig. Det trakk fra vinduene og når man gikk på gulvet i midtgangen så var det mange myke punkter så du følte at man datt litt nedi gulvet på en måte. Tassen satte seg litt utpå setet og så falt seteputa av!! Hjem igjen fikk vi heldigvis et bedre fly, jeg var engstelig for hjemreisen og ble lettet da vi kom ombord å så at flyet var byttet ut. Vi har hatt det litt fint også da, til tross for sykdom og irritasjon. Hotellområdet var veldig fint og det var bra underholdning og aktiviteter for barna.
Tussa og Sofie Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Herregud, hørtes ut som en super reklame for både Ving og stedet, hehe. Ser for meg flyet jeg som skranglet seg av gårde, uff, jeg hadde fått noia! Da er du en erfaring rikere!
Sussa jan 2016<3 Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 huff så kjedelig da... ka betyr rødt flagg på stranda?? (e ikkje heilt med)
doffine Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Det du forteller om stedet viste jeg for to år siden også. Kusina mi bodde på et viva hotell der da... Og vi er alltid i alcudia. De tok turen til oss i alcudia, og hadde ikke noe mer pent å si om stedet enn det du har. Vi var på mallorca samtidig:-) Når en er så uheldig med ting og tang, så blir en ikke fristet til å dra tilbake igjen. Er synd noen steder som cala mesquda ødelegger. For jeg har nemlig ikke et eneste vondt ord å si om alcudia. Kanjse at det er best å ligge midt på stranda, ikke rett ved havna. jeg drar tilbake på tirsdag for 6 gang og 4 år på rad. Har også bodd noen måneder i alcudia. Håper du vil tørre å ta sjangsen på å dra til alcudia en dag. For der er det nemlig det stikk motsatte av hva du har opplevd. Det er mange koselig restaauranter, butikker, laaang strand og kjempe koselig atmosfære.
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 12. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 12. august 2007 Ja, da er det ikke bare jeg som klager da, det er bra ) Vi var en tur inne i Alcudia en dag for å gå på markedet. (Et vennepar kom dagen etter oss og bodde også på Cala M. samtidig med oss.) Vi rusla gjennom Alcudia og alle bare "Aaaaaaah.....savner dette her altså!" Har vært på Alcudia mange ganger og skal dit i juni neste år igjen. Det er slutt på å prøve andre ting på Mallorca altså. Jeg simpelten elsker Alcudia. Rødt flagg betyr at man ikke skal bade pga understrømmer/store bølger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå