Gå til innhold

Ekstrem tørste...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste to, tre dagene vært plaget av volsom tørste. Helt tørr i munnen og tørst rett etter at jeg har drukket vann.

Noen flere som opplever det samme eller som vet om et er normalt?

Er nå gravid i uke 35 og formen er grei sånn ellers.

Ble bekymret for om det kunne være svangerskapsdiabetes men leste på nettet at det som oftest ikke gir noe symtomer.

Har vært hos legen for en uke siden og vil gjerne slippe å mase helt uten grunn. Vært så mye andre plager underveis at synes det er ubehagelig å ringe bare for dette.

Veldig takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg er også i uke 35 og har også i de siste dagene vært ekstremt tørst. Som du sier så er jeg tørst selv om jeg akkurat har drukket en halvliter vann. Jeg stresser ikke så mye med det da jeg har ei venninne som periodvis hadde det på akkurat samme måte. Men føler du det veldig usikker og det plager deg så kan du vel ihvertfall ta en telefon til jm og høre hva dem sier.

Jeg hadde antydning til sukker i urinen for en mnd siden og måtte ta en sukkerbelastningstest. Og fra jeg tok urinprøven til svarene kom på testen så tok det 2 uker. Så det virker ikke som det haster hvis det er fare for svangerskapsdiabetes.

Skrevet

..og så er det jo vanlig at gravide tørster mer enn vanlig, da.

Jeg opplevde ganske tidlig i svangerskapet at rent vann ikke

hjalp så godt mot tørsten som det pleier -drikker som regel bare vann..

Blandet ut bittelitt saft i vannet og det fungerte bedre som tørstedrikk.

Aner ikke hvorfor -men kanskje verdt et forsøk..? :)

Skrevet

jeg oxo!! er i uke 33 og vært sånn i 3-4 uker nå..sps på kvelden!

aner ikke hvorfor. har jo ikke vært så spes varmt heller..

Skrevet

Jeg er i uke 38 og drikker 5 liter vann for dagen... Legen min sa det var vanlig å drikke 6, faktisk. Babyen din driver og øver seg på å svelge og tisse, så den drikker i snitt 3 liter for dagen. Har en venninne som drakk 8 liter dagen, og ikke noen svangerskapsdiabetes der i gården, så jeg regner med du er safe.

Skrevet

Jeg har vært tørst hele svangerskapet jeg. Men syns det er verst om kvelden. I går kveld drakk jeg 1,5 liter vann før jeg sovnet. Jeg har hørt at det ikke er noen fare. Bare å drikke seg utørst. Vann er best!

Annonse

Skrevet

Ok, da er dette sikkert normalt og bare å pøse på med vann.

Ble veldig beroliget nå og takk takk til dere som har svart=)

Skrevet

Har det akkuratt sånn jeg også, er så tørst på kvelden at jeg føler jeg kunne drukket et helt hav uten at det hadde hjulpet. Er i uke 31 nå, har hatt det lenge, sikkert 8 uker...

Skrevet

Er i uke 30 selv og har diabetes. Jeg er mer tørst enn vanlig og vil tro at kroppen din bare trenger mer væske nå enn før uten at du trenger bekymre deg for at noe er galt. det med litt saft i vannet gjør jeg også og det funker fint her og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...