Gjest Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 ....men det var ikke tanna alikevel. Jeg sjekket grundig i munnen, og oppdaget at han har en blemme nede. Så den stakkars gutten har det så vondt når han spiser. Men heldigvis varer ikke de blemmene så lenge. Og heldigvis var det ikke tanna alikevel, for var ganske forberedt på å ringe tannlegen på mandag.
roxanne Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Det er vel sånne som kalles for "jugeblemmer" og de kan være ganske så vonde.
Gjest Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 Jugeblemme? Hvorfor kalles dem det? Jeg har aldri hørt at det ble kalt for jugeblemme før.
roxanne Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Fordi før i tiden sa man at man fikk sånne hvis man jugde :-) De sa så mye rart da.
roxanne Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Det er mulig jeg tar feil - det er blemmer på tungen som kalles jugeblemmer.
roxanne Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 http://www.kjerringrad.com/blemmer-paa-tunga-298.html
Gjest Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Men det er ikke på tunga han har blemmen. Den ligger nede mellom leppen og tennene. Hvis du drar ut leppa, så kan du se en liten hvit prikk. Er det fremdeles jugeblemme?
roxanne Skrevet 12. august 2007 #8 Skrevet 12. august 2007 Jugeblemmer på tungen har jo en sånn liten hvit prikk. Så det er mulig at det er det.
Ulldott Skrevet 12. august 2007 #10 Skrevet 12. august 2007 Da gutten min hadde sånne blemmer fikk jeg beskjed på apoteket om å bruke zendium tannkrem (den med postman pat på)Etter vi begynnte med den har blemmene forsvunnet og ikke kommet tilbake.
Gjest Skrevet 12. august 2007 #11 Skrevet 12. august 2007 Da skal jeg kjøpe det på mandag. Er det noe spesielt han skal unngå å spise? Det er første gang han har fått sånn blemme, så jeg er ganske nybegynner på akkurat det. Hadde jo selv da jeg var liten, men gjorde ikke noe med det. Bare ventet til det gikk over.
Ulldott Skrevet 12. august 2007 #12 Skrevet 12. august 2007 Tror ikke det er så mye å gjøre. Når jeg selv får det pleier jeg å gurgle med noe greier jeg får på apoteket(husker ikke hva det heter) men det kan jo ikke de små gjøre... Ikke gi ham syrlig mat (sitrus frukt, nektarin, tomat ol) eller sterk mat for det svir no sinnsykt! Det forsvinner i løpet av noen dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå