Tussi og Maja Skrevet 12. august 2007 #1 Skrevet 12. august 2007 Mja har fått skikkelig teken på dette med å rulle fra rygg til mage. Hun synes det er skikkelig moro, og gjør det med en gang hun blir lagt ned et sted. Problemet er bare at hun kan ikke å rulle fra mage til rygg, og liker ikke å ligge på magen. Det betyr jo at det blir mye sure miner for tiden; Jeg legger henne ned, hun ruller over, hun griner, jeg ruller henne tilbake. Så tar det et tidels sekund før hun på nytt er på tur til å rulle over på magen. Hun blir skikkelig hissig, og jeg blir unektelig litt lei :-) Hvor lang tid tok det fra deres lille nurk kunne rulle den ene veien, til de behersket begge? Prøver liksom å være litt peagogisk å vise henne hvordan man ruller fra mage til rygg, men det ser ikke ut som om hun skjønner bæret:-)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 Vanskelig å svare på, Mia kan rulle begge veier og har kunnet det en stund, hun bare VIL ikke. Hun skal bare opp opp opp så mine dager går til med å holde hendene hennes mens hun sjangler som en gammel sjømann. Tror det kom ganske samtidig her, men jeg har hørt at rulle fra rygg til mage kan ta en stund lengre, så du har mye å glede deg til da :-p
Millapril Skrevet 12. august 2007 #3 Skrevet 12. august 2007 hehe, moro at hun blir sint når hun ruller rundt. Synes jeg ser henne. Her har vi kun rulling fra mage til rygg, og der kun fordi hun blir sint. Andre veien tror jeg vi må vente lenge på her i gården, hun trives best i bedaglige stillinger hehe
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 12. august 2007 #4 Skrevet 12. august 2007 Camilla rulle bare fra mage til rygg, andre veien har hun funnet ut at det er myyyye enklere å sutre høylytt for da kommer mamma og snur :-)
Bellen^2 Skrevet 12. august 2007 #5 Skrevet 12. august 2007 Sebastian er jo ingen storruller, men det å rulle fra rygg til mage har han fått dreisen på, kanskje litt for godt dreisen på...... Det er akkurat det samme som skjer her. Det hender han er trøtt eller akkurat har spist, og da ligger han jo mer behagelig på ryggen, men neida, han ruller over på magen med en gang han berører gulvet. Jeg skjønner godt frustrasjonen din! Jeg har snart gitt opp å "vise" han hvordan han skal rulle den andre veien, han blir illsint og det blir bare vill fekting med armer og bein. Han har jo gjort det et par ganger før, og finner vel ut av det igjen før eller siden:)
Två små trollungar Skrevet 13. august 2007 #6 Skrevet 13. august 2007 Amanda ruller begge veier (men fra mage til rygg ruller hun bare til høyre og ikke til venstre). Det gikk bare noen dager mellom at hun klarte fra mage til rygg til at hun klarte andre veien også, rett før hun ble seks måneder. Men det varierer sikkert veldig. Hun synes det er morsomst å rulle fra mage til rygg og vil helst ha publikum og applaus når hun gjør det... Det nye nå er å stå på alle fire og gynge frem og tilbake. Og de siste dagene har hun faktisk også klart å komme seg fremover med noen egen variant av krabb-hopping :-)
heiamagen Skrevet 13. august 2007 #7 Skrevet 13. august 2007 Må bare stolt fortelle at min lille premature engel som ble 4 mnd i går (3 mnd motorisk i følge fysioterapauten hans) ruller begge veier Han har lenge rullet fra mage til rygg, men storkoser seg når han ligger på magen og har derfor funnet ut at det er like greit å rulle tilbake til mageleie når han har havnet på ryggen....dermed ruller han bortover matta. Ganske søtt. Glad jeg har stor matte Vi trener veldig mye på matta. Nore har litt Kiss i nakken og står derfor i fare for å hoppe over hele krabbestadiet og heller gå tidlig fordi han har synes det er best med å kikke opp, ikke presse haka ned. Vil for all del at han skal krabbe, helst så lenge som mulig slik at han får god balanse før han begynner å gå, derfor trener vi masse på mageleie. Vi har fast rituale hver morgen med litt morgengymnastikk i senga. Nore synes det er kjempegøy å leke på madrassen i dobbeltsenga. Når jeg legger tyngden min ved siden av ham ruller han jo rundt i nedoverbakke helt av seg selv, alle veier, kanskje det er derfor han har skjønt det så fort?
Solstråle72 Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Tobias ruller også bare fra mage til rygg. Å rulle fra rygg til mage er visst litt mer komplisert for han, men han er på god vei. Han klarer å legge seg på siden, men så ramler han bare ned igjen på ryggen :-)
eple72 Skrevet 13. august 2007 #9 Skrevet 13. august 2007 Det tok ca en uke fra oda rullet fra mage til rygg til å rulle fra rygg til mage. Det skjedde første gangen for 5 dager siden. Ble veldig stolt jeg men de siste dagene har hun ikke rullet noe som helst . Hun ligger bare på gulvet og prøver å åle seg fremover på magen. Hun blir skikkelig sint og lager høye lyder da hun visst ikke helt har teken på det der ennå. Egentlig ganske greit synes nå jeg . Vi har nemlig ikke kjøpt oss lekegrind . Noen som har noen å anbefale?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå