☆Pacific sunset☆ Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Studerer for å bli interiørkosulent (og senere interiørarkitekt) og har noen sp.mål ifm. jobbmuligheter, lønn etc....
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Jeg jobber i interiørvarehus/møbelkjede og har en kollega som er interiørkonsulent. Hun er fast ansatt i bedriften og har delt stillingsprosent hvor ca 50% er som interiørkonsulent (har faste timer avsatt til dette hvor hun selv disponerer tiden mellom kundebesøk, og klargjøring av forslag til kunder hun alt har vært i kontakt med) og resten er som møbelselger. Tror hun ligger på ca 300tusen i året. Ei annen har liknende utdannelse og jobber som dekoratør, antar med ca samme lønn. Har noen få timer som selger (og hjelper jo seff kunder når hun er i butikken), mesteparten av tiden går til å lage miljøer i butikken og hjelpe til i småvareavdelingen med vareplassering og dekorering.
☆Pacific sunset☆ Skrevet 11. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. august 2007 Takk for svar, det var interessant jeg har lyst å starte egen interiørbutikk på nett og så starte med oppdrag etterhvert.... men aner ikke hvordan jeg skal komme i gang!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Har en eks-kollega som drev som boligstylist for en stund siden og hun startet ut fra kjeden jeg jobbet i tidligere. Hør med aetat (?) om evt grûnderkurs (mamma tok dette etter lang tid sykemelding og som del av omskolering) - da lærer du alt du trenger å vite om å starte firma selv. Hun eks-kollegaen min fikk masse egenreklame ved å alliere seg med eiendomsmeglere (Notar) og klargjøre noen leiligheter for dem før fotografering. Vi hadde også visittkortet hennes liggende dersom folk spurte om vi hadde folk som kom hjem og tok mål til feks gardiner/solskjerming og sånt (vi hadde jo ikke det egetnlig, så de betalte timepris til henne). Tror ikke det er lett å få seg fast ansettelse som interiørkonsulent i andres firmaer uten å kombinere det med noe annet, feks salg (har ei venninne som har prøvd seg) - virker som mange vil ha en frilanser de kan leie inn (spørs jo hvor avhengig man er av inntekten, om man har friheten til å jobbe som dette). Lykke til - det er en utrolig gøy type jobb når man har interessen for det )
Etaner Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Jeg er interiørkonsulent. Men jobber ikke som det. Fant ut at det var veldig vanskelig å få seg jobb innen det hvis man ikke var villig til å flytte inn til de store stedene. Tror ikke det var mange i klassen som endte opp med å jobbe som det. Jeg ville helst jobbe innen kjøkken og bad, er ikke så interessert i "designer" delen av faget, altså møbler ol.. Men jeg tror med større interesse og stå på vilje enn hva jeg hadde q-; så hadde jeg vel kansje hatt en jobb innen det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå