Gå til innhold

Luft i magen...Vondt!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet jo at vi som gravide i begynnelsen sliter med oppblåst mage pga av mer gass.

Jeg er 11+3 g har de to siste døgna slitt med intense smerter i magen.

Jeg føler meg ikke bekymret mht MA eller SA.

Det kjennes ut som om tarmene (alle tarmene) er proppet fulle til randen med luft, men problemet er at dette ikke vil ut..ikke knø om det vil.

Så her sitter jeg med disse intense smertene og kaldsvetter og vet ikke riktig hva jeg skal ta meg til.

Har ringt legevakten, men de ville ikke ta imot meg (selfølgelig).

Er det noen andre som hat slitt med dette? Jeg ser stjerner og planeter her,

Kan vell ikke være normailt med så mye luft og smerter.

Noen som har noen råd og tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei:)

Hadde det vært farlig hadde de på legevakta fått deg til å komme med en gang. Så det er jo en bekymring mindre :-)

Jeg Sliter også med mye luft i magen til tider, og det kan gjøre veldig vondt. Mitt råd er: legg deg flat på gulvet og strekk deg så lang du er ei stund, så begynner det å boble i magen og i hvertfall noe luft kommer ut. Enten den ene eller den andre veien :-p

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller enda bedre, innta ''Pluto-stillingen!''

Dvs at du står på alle fire, men lar albuene hvile på gulvet, mens du fortsatt har rumpa i været. Hvis du står sånn en liten stund, så skal det åpne slusene ganske godt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter også veldig med dette, og det er vanskelig og få det ut. det er utrolig kjedelig.til tider er det fryktelig vondt ja, har kjent det har vært luft helt opp til brystet. helt fryktelig!jeg er 9+4, men har hatt dette problemet hele tiden egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd med litt av hvert mot mine luftsmerter, men best virkning har jeg faktisk av idoform - blir anbefalt ved reise, og skulle være godt for gravide også - har tatt det noen dager etter turen også, og er fantastisk bra i magen :)

Ellers lite melkeprodukter og mer mørkt brød. Drikk nok vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg deg på ryggen med noe varmt på magen. Hjalp for meg da jeg var yngre. Hvis ikke noe funker, tropp opp på legevakta og krev legehjelp! Skal ikke være nødt til å ha det så vondt, og de kan ikke/bør ikke nekte deg legehjelp! Gikk selv til legevakta for noen år tilbake med skrekkelige magesmerter, hadde vart et par dager,klarte ikke sitte, ligge, stå.... og jeg fikk nesten kjeft av sykesøstra for ikke å ha kommet inn tidligere! Viste seg å være forstoppelse, men man vet aldri. Når det gjelder mager kan det være alt fra a-å. Masse organer etc...Var ikke ment for å skremme, men det var det jeg fikk beskjed om av legen. Håper det går fort over!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de fant forresten ikke ut av hva det var først heller, så det ble gratis ultralyd for å sjekke livmora.....( var ikke gravid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste råd er å bevege seg. Ut å gå tur. Det funkar som oftast på meg. Ikkje så legg når ein har vondt, men det blir SÅ mykje bedre etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...