Gå til innhold

Burde man egentlig unngå å ha sex rundt eggløsning når

Anbefalte innlegg

Skrevet

en skal begynne å spraye?

Sjansen for å bli gravide er jo svææææært liten, men den er der.

i og med at vi skal få hjelp, kanskje like greit å ikke ha sex rundt eggløsning da.. ?

Hva tenker dere om dette? hva gjør dere?

Skrevet

Neida, det er jo bare fint om du blir gravid under nedregulering, så slipper du sprøyter og uttak.

Vi fikk i alle fall ikke noe sexforbud.

Skrevet

Ja klart det er jo flott det. Men skal ikke denne nesesprayen være skadelig for ett evt foster?

Men, det er vel derfor du skal få en liten blødning før du setter i gang med sprøytene.. for om ikke du har fått det, ja da er det vel grunn til å tro at en kanskje kan være gravid..og da undersøker de vel litt nærmere...

Fikk ikke sexforbud sist vi heller.. men husker at jeg bekymret meg litt.. med tanke på det jeg skrev innlegg om :)

Skal forsøke å ikke gjøre det denne gangen :)

Skrevet

nesesprayene r ikekf arlig for et eventuellt foster, men sprøytene er vel det.

Derfor skal man alltid testes før man begynner på sprøytene.

Skrevet

Vi har fått klar beskjed om at vi måtte være sikre på at jeg ikke var gravid før vi begynte på nesesprayen. Dette står også på pakningsvedlegget, så vi har beskyttet oss siden jeg ringte inn mensen. Ullevål var kjempeklare på det, så jeg ville ikke ha tatt sjansen om jeg var deg!!!!

Skrevet

Hei, jeg var gravid da jeg begynte å spraye. Aner ikke hvordan vi har fått det til, da jeg nesten ikke kan huske at vi hadde sex den syklusen.. Ifølge sykehuset skjer dette nå og da, og de mente ikke det var farlig. De sa til og med at jeg skulle fortsette å spraye til gyn hadde bekreftet graviditeten et par dager etter.

Gyn mente imidlertid det var merkelig at det hadde skjedd, fordi sprayen jobber mot den gravide kroppen ved å gjøre slimhinna tynn. Men ingen sa at det var skadelig :) (er 17 uker nå)

Lykke til uansett :-)

Skrevet

Har heller ikke hørt at det er skadelig. Men om du IKKE får en blødning mens du sprayer må du ringe klinikken, du skal ikke begynne på sprøyter hvis du er gravid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...