KS 15.08.07 Skrevet 11. august 2007 #1 Del Skrevet 11. august 2007 Da havnet jeg her likevel.. Jeg har brukt hele sommeren på å innstille meg på vaginal fødsel etter samtaler med jordmor og fødselslege i mai. Fødselslege valgte dog (for sikkerhetsskyld...) å sende meg på røntgen av bekken da jeg hadde en traumatisk første gangs fødsel. Så viser det seg fa... meg at bekkenet ER for trangt, så det er jo en Guds lykke at jeg overhodet har fått mast meg til disse samtalene !! Ellers ville jo bekkenmålet aldri blitt sjekket. Jeg får ikke en gang gå i prøvefødsel, hvilket må bety at det faktisk er så usannsynlig at jeg vil klare å føde vaginalt. MEN; jeg gruer meg vel så mye til KS. Jeg har aldri vært operert, jeg vil IKKE ha narkose. Men tror dere det er mulig å få noe beroligende for hjernen (en sobril) feks på forhånd slik at jeg ikke får alldeles noia under inngrepet ? Jeg er livredd for pustebesvær (sliter med panikkangst med engang jeg føler meg fanget eller mister kontrollen) og er redd for å blø i hjel... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10062068-kan-noen-svare-meg-p%C3%A5-dette-susy-q/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
SusyQ Skrevet 11. august 2007 #2 Del Skrevet 11. august 2007 Hei Live, ser du har fått veldig gode svar fra en anestestisykepleier på det andre innlegget ditt. Som du sikker vet trenger du ikke være redd for narkose. Det brukes bare på hastesnitt, og din fødsel er planlagt. Det er veldig vanlig å være litt engstelig i forkant av et keisersnitt. Det er jo en fødsel vi skal gjennom! Men husk at du omtrent aldri noen gang er tryggere enn når du ligger på sykehuset. Du har høyt utdannede leger og sykepleiere rundt deg som bare følger med på hvordan det går med deg og passer på at du har det bra hele tiden. Mister du blod får du blod. Blir du kvalm får du kvalmedempende. Jeg har også hørt om damer som har fått beroligende fordi de var nervøse. Snakk med legen om det når du skal til innskrivning, eller, hvis du ikke orker å vente så lenge, så ring/mail sykehuset og spør om det er mulig nå. Selv må jeg innrømme at jeg også blir redd i blant. Men klarer å holde den følelsen borte ved å tenke minst mulig på selve keisersnittet, og heller fokuserer på tiden etterpå. Å få vesla mi opp på brystet, å se henne, kjenne henne, lukte henne. Mest av alt gleder jeg meg til å se mannen min holde datteren sin for første gang. I morgen er det 11 dager igjen til jeg får møte den lille jenta som har brukt magen min som punchingball de siste månedene. Hva med deg? Håper hvertfall du klarer å slappe av i dagene du har igjen, så gleder jeg meg til å høre om babyen din når fødslen er vell overstått. Dette går så fint så :-) Mange klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10062068-kan-noen-svare-meg-p%C3%A5-dette-susy-q/#findComment-10065106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
KS 15.08.07 Skrevet 12. august 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 12. august 2007 Hei og takk for svar (har skjønt det som om du nærmest er en guru her inne for oss nervøse damer:-) Og det er er kjempebra!! Tusen takk! Håper å få samtale med jordmor i ettermiddag og få besvart en del spørsmål. Jeg vil anta at vi får en dato til uken - og at det blir i slutten av august (jeg har termin 8 september). Lykke til du også ! Gleder meg til å høre om deg - du går jo i ilden noen dager før meg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10062068-kan-noen-svare-meg-p%C3%A5-dette-susy-q/#findComment-10066234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SusyQ Skrevet 12. august 2007 #4 Del Skrevet 12. august 2007 Bare hyggelig å kunne være til hjelp :-) Håper samtalen din med jordmor i dag går bra, og at hun kan berolige deg på de tingene du gruer for. Vi snakkes! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10062068-kan-noen-svare-meg-p%C3%A5-dette-susy-q/#findComment-10067896 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå