Gå til innhold

Høyt blodsukker


demeeter

Anbefalte innlegg

Jeg har så høyt blodsukker at jeg nesten har svangerskapsdiabetes. Andre i samme situasjon? Hva spiser dere??

 

Jeg prøver å holde meg unna sukker og hvetemel, men ellers synes jeg dette er vanskelig... Skal jeg ikke spise mye karbohydrater eller skal jeg det? Jeg har til tider fått treg mage nå, det hadde jeg aldri før, men nå prøver jeg altså å holde meg unna karbohydratene.

 

Jeg spiser lite poteter (selv om jeg har lyst til å spise poteter hele tida) , har gått over til fullkornspasta og naturris og presser i meg så mye grønnsaker jeg kan. Men frukt skal jeg liksom ikke spise noe særlig av?

 

Hva med melkeprodukter? Det spiser jeg mye av.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk du ikke hjelp fra legen/sykepleier ang. mat du bør holde deg unna, og mat du kan spise godt av?? Det er så dumt at legene sier noe, men ikke kan komme med veiledning med hensyn til ting og tang!! Beklager, kan ikke hjelpe deg, for meg høres det fornuftig ut det du spiser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Man kan et stykke på vei stabilisere blodsukkeret med å kutte kraftig ned på karbohydrater ja. Jeg ville anbefale å gå til anskaffelse av en GI-liste, altså liste over forskjellige matvarers Glukose Index eller hva det heter. Prøv Fedon-kost. Veldig grovt brød, kutt ned på pasta, ris og poteter, og spis heller dampkokte grønnsaker sammen med proteinholdige matvarer som kjøtt og fisk. Det hjelper jo også på fordøyelsen å spise mye grønt.

 

Ta en kikke på Fedons hjemmesider, jeg tipper det er noe tips der jeg. Man finner sikkert en sånn GI liste på nett også. Eller man kan gå på biblioteket og låne en relevant kokebok, eller bare kopiere listen.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...