Gå til innhold

Hvor ofte er dere hos legen?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er nå 11+4 og var hos legen for ca en uke siden. Det var min føreste sjekk og det gikk jo bra, men han hørte ikke etter hjertelyd og tok ikke GU. Hvordan vet han da at alt er bra med den lille?

(Er litt nervøs fordi søsteren min fikk beskjed om at alt var ok på første legetime, men så viste det seg i etterkant at spira var død allerede da, og det fant hun ikke ut før 4 uker etter!)

Og min neste skjekk er ikke før UL i ca uke 18, som er om nesten 2 mnd.

Er ikke det litt lenge til?

Eller hvordan har det vært med dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10059901-hvor-ofte-er-dere-hos-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også bare vært en gang foreløpig. Så skal jeg ikke igjen før 4 uker etter UL.

Men dersom du er usikker, kan du jo kontakte legen og fortelle at du er bekymret og vil vite om alt står bra til med den lille. Så kanskje han kan sende deg til UL. Eller du kan bestille time til privat UL dersom du bor et sted dette er mulig.

Uansett, masse lykke til:)

det e dessverre sånn som er vanlig, at det går lenge mellom hver legesjekk.. jeg har derfor hatt egen privat ultralyd, jeg er nå i uke 14 og har ennå ikke fått vært hos legen. hun har hatt ferie og sånn, og så har jeg byttet lege, sånn at jeg ikke har fått noen time. skal ringe på mandag og få time, men da er jeg sannsynligvis i uke 15-16 når jeg får min første legesjekk. jeg er andregangsfødende, så har litt mer roen over meg, (men jeg mistet første gang jeg også, det var derfor jeg hadde privat ultralyd i uke 12 )

lykke til :)

Hei! Jeg var hos legen først i uke 10 eller 11, og da tok jeg bare blodprøver. Var der igjen 13+5, og da hørte han hjertelyden =) Du kan jo bestille time om et par uker og be han høre hjertelyden? Tror ikke de hører så mye før det. Er godt å få det bekreftet, tror ikke jeg hadde klart å vente helt til ul!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...