Gå til innhold

VEDRØRENDE sykemelding etc.....

Anbefalte innlegg

Ser av et innlegg lengre ned at enkelte har leger som ikke sykemelder gravide for det og det problemet.

Objektivt sett så burde legen(e) spørre hva arbeidsoppgaver gåt ut på, eksempelvis plages du med kvalme morgen, midt på dagen og på kveld så er liksom ikke det ideelle stedet å jobbe i Gatekjøkkenavdelingen på en bensinstasjon. Det samme gjelder om man f.eks er på jobb alene i 8 timer uten og må stå/gå på harde betonggulv. Det er heller ikke særlig lett.

Hvis man derimot jobber en plass på feks kontor el hvor det ikke "gjør"noe om man tar avbrekk når man har behov for det, om det gjelder kvalme, tretthet el vil det nok være lettere å gå på jobb.

Jobber man i en liten kiosk, bensinstasjon hvor man mange ganger er alene på jobb, da er det ikke lett hvis man må på toalett eller noe. Kan liksom ikke låse døren heller da.......

Sykemelding bør være behovsprøvd, slika t har du en jobb hvor du ikke kan forlate for å gjøre "nødvendige ærender", ja da passer det kanskje ikke å arbeide på en slik plass under svangerskapet.

Selv jobber jeg på en liknende plass, har aldri fravær, men er sykemeldt nå og ser egentlig vanskeligheter med å gå tilbake i full jobb igjen.

Nei! Vurder selv om du/dere har en arbeidsplass som er forenelig med å gå på jobb utifra de plager du/dere har. Be deretter legen om sykemelding hvis du mener du trenger det. Dersom legen mener at du kan være delvis sykemeldt, så be arbeidsgiver skrive til legen og informere om at det på arbeidsplassen ikke egner seg for delvis sykemeldte og da vil legen enten sette deg på svangerskapspenger eller sykemelde deg helt.

Til slutt; Tror de færreste av oss er interesert i å være hjemme bare for å være hjemme.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10059840-vedr%C3%B8rende-sykemelding-etc/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bra innlegg! Send dette til en politiker!

Synes de kunne trenge noen hint :)

Holdt på å spy da jeg leste om karita bekkemellom orheim, som sa at det var da så enkelt å jobbe under svangerskapet, for hun hadde fått en sofa inn på kontoret, så hun bare kunne ligge og lese i stedet for å sitte... vi lever nok i litt forskjellige verdener...

• 2 uker senere...

Hei!

Flott innlegg. Er helt enig, tiden går sakte når man går hjemme. Men går man på akord med seg selv for å mestre jobben så skal man tenke på barnet ikke seg selv. Jeg ville ikke sykemeldes, men ble snakket til fornuft, i etterkant ser jeg at det var riktig. Har bekkenløsning så da er det vel ikke problemer som regel å bli sykemeld, men ser at mange har problemer med å få et pusterom pga andre problemer

Hei .Flott innlegg ja!! Jeg er maler lærling,dvs tungt fysisk arbeid som maling,hel sparkling og pussing. Må stå hele dagen på allt av gulv og i stige!! I tillegg er det oljemaling,withesprit og mye støv i lufta. Tok dette opp med legen min og han mente det ikke gjorde noe?? Så jeg begynnte å grine og sa jeg var stresset osv..er nå sykmeldt for stress!!! Synes legen kan ta litt hensyn da jeg har to aborter bak meg. Men tar egentlig det hele med ro,hadde symptomgivende bl i mitt forrige sv og kjenner allerede nå at bekkene begynner å krangle. Denne gangen skal jeg bli sykmeldt,nekter å jobbe gravid,kvalm og ta sjangser i dette svangerskapet.Jobber bare sammen med mannfolk/gutter også så dere kan jo tenke dere......Er IKKE lat men synes det blir litt for mange sjanser å ta med løsmiddler og stige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...