Gå til innhold

Hei hei. Første dag her idag, og skulle vært her før.

Anbefalte innlegg

Har hatt det litt tøft etter fødselen, og sliter fortsatt med ammingen. Klarer ikke fulamme, fordi jeg ikke har nok melk. Han sovner ved puppen, og jeg har et svare strev med å holde han våken. Amminga tar en time, og han er sulten igjen etter 1,5 - å pumpe innimellom er så og si umulig, jeg blir helt utslitt. Blir lei meg og frustrert fordi jeg ikke har nok mat til gullet. Har ikke hatt ork til å gå inn på DIB, men ser jeg skulle ha gjort det før, her er det jo masse råd å plukke opp, samt at det er veldig greit å se at det ikke bare er jeg som sliter. Føler meg litt mindre mislykka nå:-)

Fortsetter under...

Jeg har slitt med akkurat det samme...hadde gutten din gulsott? Det hadde jenta mi, og jeg innbiller meg at det er det som har "ødelagt" for amminga, at det er grunnen til at melkeproduksjonen aldri kom ordentlig i gang.

Hmm, det har jeg ikke tenkt på. Ja han hadde faktisk det. Fikk ingen lysbehandling, men han sov absolutt hele tiden på sykehuset. Måtte vekke han får å gi han råmelk fra medisinkopp da han ikke tok puppen.

Kanskje går det bedre med dere når han blir litt eldre og sterkere å suge. På det verste var jeg oppi 300 ml mme (totalt pr døgn) i tillegg til amming, og nå i det siste har jeg vært nedi 130 ml. Faktisk nå i helga prøver jeg øking, helsesøstra sa jeg kunne prøve å kutte ut mme for å få opp melkeproduksjonen. Men dersom jenta mi blir kjempeurolig og misfornøyd, så må jeg nok gi mme. Det viktigste er jo at ungen blir mett. Det er iallefall verdt et forsøk, vil så gjerne fullamme :)

Nå er han jo bare 2,5 uke, så jeg får gi det litt tid. Gir mme, fikk beskjed om å pumpe samtidig da av helsesøster. Han sover 3 timer på mme, så om kvelden og natta må jeg, hvis ikke er jeg så sliten at jeg ikke får ut 20 ml på pumpa engang.

Da går det jo ikke så ille utover produksjonen din om han sover 3 timer på mme. Jeg hadde vansker med å styre mengden mme, så i visse tilfeller sov hun 8 timer i strekk, så på den ene puppen kunne det av og til gå 12 timer før det ble tømt. Jentungen hadde nemlig kolikk, så på de verste skriketoktene overfòret jeg henne på mme i tilfelle det var sult hun hylte av. Men du må passe på at ikke du stresser for mye over amming, pumping + + +. Det gjorde jeg, og endte nesten med fødselsdepresjon, noe som iallefall hindrer melken i å komme. Men det er veldig vanskelig å ikke tenke på alt man sliter med, det kan jeg skrive under på.

Annonse

Du er langt i fra alene med å ha ammeproblemer!

_ og det finnes hjelp - bla her ;_)

Men husk også ammehjelpen.no - der er det mye god informasjon- + at du kan ta kontakt med en ammehjelper ;-)

(men vi er noen ammehjelpere som er her og da...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...