Maren-mi Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Jeg har vært 50 % sykemedlt siden 10 mai !!! Kan det hjelpe på så jeg får foreldrepenger likevel ? Synes det ser sånn ut av innkegget ditt ? skal fortsette attføringen etter permisjonen ? jeg glemte nemlig å si i fra om det på trygdekontoret da jeg var der. På den annen side skal det vel stå i journalen min der.... ?
pandabjørn Skrevet 12. august 2007 #2 Skrevet 12. august 2007 heisann fra mai til sept er det 5mnd, og man må ha jobbet eller vært sykm 6 av de 10 mnd..så jeg er ikke sikker på om du får foreldrepenger eller ikke siden det mangler 1mnd på deg ( kan du ikke ta en tlf til NAV trygd å høre hva du har krav på...de slår jo bare opp på daten å ser med en gang om du har rett eller ikke rett på foreldrepenger... alle som går på attføring/sykepenger har en egen journal på NAV trygd ville jeg tro.. ta å ring i morra så vet du hva du har krav på ønsker deg lykke til ) etter permisjon så går du nok over på attføring igjen... de måtte sende avslag til meg at jeg ikke fikk attføring mere pga jeg ble sykmeldt....og jeg kommer til å søke om uførepensjon, mens jeg har mammapermisjon, slik at jeg har det i orden når mamma permisjon er over.....så kanskje jeg er heldig som går rett over på uføretrygd tiden får vise......hva som skjer... klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå