Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med denne hunderasen og kan fortelle litt?

Skrevet

Har ikke selv, men kjenner flere som har og de (og jeg) elsker dem. Herlige, rolige, kjempeskose hunder. Eneste minuset jeg kan se er at de krever en del i forhold til pelsstell, men jeg ønsker meg likevel en Leonberger. Kommer nok til å få oss en i løpet av de neste par årenen.

Skrevet

Jeg leste en plass at de blir bare 8-9 aar. Det er jo synd siden vi har tenkt aa ta en omplasseringshund paa 7. Vet du om noen som har blitt eldre?

Skrevet

Det med alderen kan nok være rett, men ingen regel uten unntak. Jeg hadde Irsk Ulvehund, og de er også kjent for å bare bli 7-8 år. Hun ble godt over 9 år.

Det er nok litt jobb med pelsen deres, men om du tar en skikkelig gjennomgang av pelsen 1 gang i uka vil jeg tro det går greit. Rasen er noe belastet med HD fordi de er store og tunge. Store tunge raser er også utsatt for magedreining, så ville vært litt påpasselig med at den får godt for (gjerne veteranfor) og aldri tur/lek osv på minst en time etter at den har spist. De kan nok bli eldre.

Skrevet

Ah, om det hadde vært en "kamphund" rase du hadde spurt om hadde det kommet skrekkhistorier i fleng sikkert så jeg forteller en om Leonberger jeg...

En jeg kjenner fikk halve ansiktet bitt av, av en Leonberger som var sååååååå snill. Klikket plutselig bare i lek.

Skrevet

Opp i 10-11 år kan noen i hvertfall bli, men det er jo selvfølgelig ikke lett å vite akkurat med den enkelte hund da.

Skrevet

Forandrer ikke mine sp.maal om leonberger eller om evt andre hunderaser, som har bitt den og den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...