Gå til innhold

Noen som tar betablokkere for høy puls og/eller høyt blodtrykk?

Emblaa

Anbefalte innlegg

Hører gjerne fra flere som er satt på Selo-Zok eller annen betablokker i forbindelse med høy puls og/eller høyt blodtrykk.

Jeg følges opp av Rikshospitalet og skal også føde der oktober. Lurer litt på hva andre har fått av informasjon om påvirkning på fostervekst, eventuelle komplikasjoner før og etter fødsel osv. Pasienthåndboka er ikke akkurat hyggelig lesning, og føler sykehuset gir et helt annet og langt mer bagatelliserende bilde enn den informasjonen jeg finner på nettet.

Er jevnlig fulgt opp med ultralyder, og er nå i uke 29+2.

Takknemlig for svar!

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

• 4 uker senere...
  • 6 måneder senere...

eg gikk på selo-zok i lang tid, da vi sa til legen at vi ville starte prøvinga, så fikk vi beskjed om at jeg måtte slutte på dem. Var til oppfølging hos hj.spes osv. Grunnen til at jeg måtte slutte på dem, var (ikke for å skremme deg) at de hindrer at babyen ville få skikkelig blodtilstrømming fra meg. Men når du er kommet til uke 29 alt så vil eg tro at det går bra med deg og den lille. :) Lykke til!!!!

Hei, jeg går også på zelo-sok og er veldig bekymret. Er i uke 25 + 4 og føler at jeg er ganske lite, og er redd for at hun lille ikke vokser riktig tempo (det er jo en av bivirkningene av de teise tablettene)

Jeg har spurt legen min MANGE ganger om jeg kan få lov til å slutte på tablettene mens jeg går gravid, men de bagatallisere det, og det gjør meg litt irritert.

Går de nøye oppfølging på RH, men er redd likevel :S

• 2 uker senere...

Nå ble jeg litt stressa! Går på selo zoc selv, til tross for at jeg aldri har hatt høyt blodtrykk, det er liksom bare en del av "hjertemedisin-pakka". Simvastatin'en måtte bort med en gang, men selo zoc'en skulle "kanskje byttes ut etterhvert". Har en veldig flink og grundig fastlege som har snakket med spesialister før hun ga meg råd om dette, men det høres jo litt skummelt ut med begrenset blodtilstrømming, da!

Annonse

Da vi sa til legen min at vi ville forsøke å få barn måtte jeg seponere både simvastatin og zelo zok. Men albyl - e fortsatte jeg på. Fikk aldri nå grunn for at jeg skulle slutte uten at det står under medisinene at man ikke skal bruke disse under graviditet.

når man er til ultralyd med babyen tar de og sjekker blodgjennomstrømmingen i navlesnoren og på den måten finner de ut om alt er ok. Bruker selo-zok og har gjort det i hele svangerskapet er nå i uke 35. Og her har alt gått bra. Har og vært til flere kardiologer og gynekologer med god oppfølging. Lykke til alle sammen.

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...