Learning to fly Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Her bruker vi en full ts på en porsjon til 4 og 5 åringen, og avogtil får de en ts med syltetøy i tillegg på. Jeg bruker to t.skjeer på min porsjon, for jeg har større porsjon enn de.. En annen fam jeg kjenner, der bruker ungene på samme alder, 5 ts sukker og 3 med syltetøy. Lurer på hva som er mest vanlig....
Gjest Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 bruker 1/2 teskje i havregrøten til croft og masse kanel .ellers ikke sukker på noe annet som frokostblandinger og sånt ikke noe syltetøy heller.
Learning to fly Skrevet 11. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2007 Ja selfølgelig, men jeg lurte nå på hvor bevisst folk er rundt det med sukkerbruk. Om det regnes for mye eller lite eller passelig. For regner med att alle regner sitt eget forbruk som passelig... Men bruk acv sukker er jo også tillært, er man vandt til mye sukker så vil man ha mye og mer av det. Sukker er på lik linje med alkohol og tobakk, avhengighetskapende (viss det er ett ord:). Dette har jeg altså ikke kommet på selv, men det står å lese i mangt ett tidskrift. Derfor lurer jeg på hva som er mest vanlig:)
fleXibel Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Bruker nesten ikkenoe på snupp sin grøt.. Varierer på min grøt, men jeg synes ikke det er så godt med for mye sukker på grøt. Syltetøy går det utrolig lite av her.. Bruker kanel, rosiner evt frukt..
Gjest Skrevet 11. august 2007 #7 Skrevet 11. august 2007 jeg bruker en god ts med syltetøy eller ca det samme med sukker, kanskje litt mindre. Vil jo ikke sitte å spise sukker-lake heller, da hadde jeg kjøpt honnycorn....
It's all about me Skrevet 11. august 2007 #8 Skrevet 11. august 2007 Jeg har dunk med helletut på sukkerret jeg, så aner ikke hvor mye sukker jeg bruker på grøten min. Men det er MASSE. Masse i grøten når jeg koker den, og masse sukker oppå etterpå + et godt lag aprikossyltetøy. Så jeg knuser nok de med 5 ts også, he he.
Anne-B. Skrevet 11. august 2007 #9 Skrevet 11. august 2007 Ingenting. Av og til litt syltetøy i helga, men ellers så har vi ikke sukker på.
Luca Skrevet 11. august 2007 #10 Skrevet 11. august 2007 Det er flere år siden jeg sluttet med sukker på maten min, som feks grøt(det eneste måtte blitt på ridsengrynsgrøt som jeg spiser hvert skuddår omtrent) så på havregrøt og kornblandinger som 4-korn bruker jeg bare fersk og tørket frukt som søtning. På matne til ungene har jeg aldri strødd på noe sukker ihvertfall, bruker kanel, frukt og cottage cheese(pga protein) på grøten deres. Ellers har vi fryseren full av usøtet bær som bare er rørt som også brukes. Så rent sukker bruker vi aldri her i huset, kan ikke huske sist jeg kjøpte det:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå