Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #1 Skrevet 11. august 2007 Hei jenter. Er det noen som kan berolige meg litt? Torsdag kveld hadde jeg og mannen litt sengekos. (har blitt lite av det for vår del så han har ikke kommet inni meg på lang tid før denne gangen..). En halv time senere starter regelmessige kynnere og de holder på i 5-6 timer.. ubehagelige kynnere med ca 3-10 min mellomrom.Helt umulig å sove. Sovner ca 0400 og når jeg våkner i 06 tida har det roet seg. Dagen i går ble brukt på sofaen .utpå ettermiddagen når jeg går på do kommer MYE seigt blankt/hvitt slim. Det var ikke utflod. Det kom enda mer utover kvelden i går. Detter er nr to for meg så jeg har sett slimpropp før - men da var det litt blod i - det var det ikke nå. For sikkerhets skyld ringte jeg føden og snakket med jordmor der. Hun syntes ikke jeg trengte komme akutt til kontroll siden kynnerne hadde roet seg. Skulle noe skje skulle jeg bare ringe igjen. Nå sitter jeg her og er smånervøs for at nurket skal komme altfor mye før fødsel.. Er jo fortsatt 8 uker igjen.. JEG er ikke klar enda.. Er det noen som har opplevd noe lignende? Kan det ha vært noe annet enn slimproppen? Kan denne gjendanne seg? Sist gikk det 1,5 døgn fra slimproppen gikk til fødsel startet - men da var jo kroppen mer klar da det var til termin. Har lest at det kan gå flere uker også..? Noen som vet at slimproppen har gått, men ikke har født enda? Dette ble visst litt langt det
Nybakt mamma, nå til 3! Skrevet 11. august 2007 #2 Skrevet 11. august 2007 Eg hadde 3 cm opning i 6 uker før min nr to blei født. Så det KAN ta lang tid. Om det er slimproppen vil eg ikkje gjette på... Har aldri fått med meg om slimproppen går, men noen av mine tidligere. Ta det med ro, og la mannen kjenne etter opning heller. Min mann kjente med vår nr to, og forsto at det var flat der oppe. Dersom han ikkje kjenner ein tapp, så er livmormunnen moden... Eg har nå 8 uker igjen, og på sist kontroll fekk eg UL av livmormunnen. Den viste små tegn til litt modning. Men eg fekk beskjed om å ta det med ro, for det tyda ikkje på tidlig fødsel.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 Slimproppen kan bygge seg opp igjen!:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå