Gå til innhold

fotvorte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått flere fotvorter i det siste, og vil så gjerne bli kvitt de! Kjøpte en slik gjør-det-selv-ting på apoteket (den som har vært reklame om på tvn), men i pakkningsvedlegget inni står det at den ikke kan brukes av gravide og ammende. Noen som vet hvor "farlig" det er å bruke den likevel, eller hvorfor man ikke skal bruke den? Virkningen av den er jo bare å fryse ned vorten...

Evt om noen har noen andre tips? Flaut med fotvorter synes jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henger meg på deg! Flott du sa det faktisk! Hadde tenkt å ta med pakningsvedlegget til legen min når jeg skal på kontroll til uka, men det hadde jeg helt glemt bort faktisk! Nå skal jeg prøve å huske det!

Skrevet

Ja fotvorter er ikke morro.. Fikk et par på den ene foten jeg også, så jeg spurte på apoteket om de hadde en sort som ikke var skadelig under graviditet og det hadde de. Husker ikke navnet på den her å nå, men det finnes. :)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg har fått "100vis" på hendene i løpet av sv.skapet. Hadde egentlig tenkt å vente til etter ungen var ute å behandle men et par av dem ble skikkelig vonde. Fikk da beskjed fra legen om å bruke et preparat som heter Verucid. Ser ikke ut som om det dreper vortene men de blir nå mindre hvertfall.

Jeg ville ikke tatt et medikament som sier man ikke skal bruke når man er gravid.

Skrevet

Er fotvorte vanlig å få når man er gravide ? Fikk en for 1-2 mnd siden og frigga helt ut siden vorter er det verste jeg vet om. Men heldigvis har den forsvunnet av seg selv. Men om dette er vanlig så kan jeg alså forvente at flere dukker opp - grøss grøss. Skjønner ikke hvorfor jeg har sånn forbi for vorter men slik er det bare.

Skrevet

Har et kjerringråd som funka på meg ihvertfall: var en del plaget med fotvorter før og knøt en ulltråd rundt ankelen med like mange knuter som vorter. Husker ikke hvor lang tid det tok før alle forsvant (det var noen år siden dette, mulig at det tok en 2-3 uker ca), men de har ihvertfall ikke kommet tilbake :)

• 1 måned senere...
Skrevet

Nå har jeg gått fra 1 til 19 fotvorter! De forsvinner ikke av seg selv tydeligvis, bare formerer seg :(

Tror jeg skal dra på apoteket å kjøpe verucid eller hva det heter etterpå.. Selv om legen sa en ikke burde fjerne de mens en var gravid og ammende, fordi det var en for stor påkjenning på kroppen? Og den fryse-gjør-det-selv tingen kunne visst gi innfeksjoner.

Mulig en får lettere fotvorter nå fordi imunforsvaret er dårligere? Forkjølet og syk blir jeg ikke, men vorter - ja DET får jeg :(

Skrevet

jeg har ei fotvorte som er veldig gammel, som jeg har prøvd verucid på, men det vil liksom ikke ta den(sikkert siden den er såpass gammel, 2 år ca) så jeg stakk på apoteket å kjøpte det fryse middelet og leste nett det dere skrev, at det ikke skulle brukes av gravide og ammede. så jeg ringte apoteket, og hun jg snakket med der sa det kunne ikke skade fosteret eller noe, men at de som laget det skrev det for sikkerhetskyld, for å ikke få noe mot seg.. slik som det står på ALLE sjokolader, med eller uten nøtter :"kan inneholde spor av nøtter".. produsentene skal liksom ha alt på sitt rene.. men den vorten gikk ikke vekk. kunne gjøre det 3 ganger på samme vorte, men den har ikke falt av så må vel kutte den vekk hos legen tenker jeg, men det får vente til etter fødselen takk!:)

Skrevet

Enda et kjerringråd: Da jeg var tenåring hadde jeg 7-8 vorter på ene hånda, hadde de et par år og prøvde verucid og frysing uten at det hjalp det minste. Så fikk jeg dette rådet: Del en rå potet i to og stryk den over vortene. dette gjorde vi en eneste gang, og vortene var borte etter ca 3 uker. :)

Skrevet

Jeg har et kjerringråd som jeg med hell har brukt på fotvorter som 4-åringen min hadde på tærne. Pensle på neglelakk, slik at det ikke kommer luft til. Vortene er et slags virus, som trenger luft for å leve, og med neglelakken får de ikke luft. Hun fikk jevnlig fotbad, og vi fylte på med ny neglelakk hver kveld. Når vorten var "død" av denne behandlingen (jeg tror det tok minst en uke), kunne hele vorten pilles vekk etter et fotbad. Det hjelper også med vorteplaster/liktornplaster, men det kan også skade huden rundt, og er vanskelig å holde på plass (ihvertfall inne i en svett barnesko).

Skrevet

Jeg ble videresendt fra legen min til spesialist forrige graviditet, da han ikke ville operere mens jeg var gravid fordi han ikke ville sette bedøvelse. Hos spesialisten frøys jeg den bort, så å kjøpe et sånt fryse-preparat på apoteket og fryse den vekk selv kan vel ikke være noe verre.

Skrevet

Her er et råd som virker, men som kan være tidkrevende.

Og som min lege har anbefalt.

Kjøp Verucid (reseptfritt) på apoteket. Følge bruksanvisning som sier noe sånt som:

-sett føttene i varmt fotbad hver kveld og tørk føttene godt

-smør på Verucid på vorten(e) og la det tørke 2 min.

-gjenta behandlingen hver kveld

-1-2 ganger i uka fjernes dødt vortevev og verucid rester etter fotbad

Jeg har selv startet på denne kuren - vet ikke hvor mange uker det tar.

Men det er i det minste deilig med et fotbad hver kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...