Gå til innhold

Fordeler med ikke å være gravid :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter 3 ma det siste året er det vel bare å innse at man er blitt en "sliter"? Selv om vi er så heldige at vi har en super liten gutt, må jeg si at det er ganske tungt når dette søskenprosjektet går såpass dårlig. Jeg regner med at det er flere her som sliter med å holde humøret oppe av og til, så jeg lurte på om vi kunne hjelpe hverandre med å lage en liste over alt vi kan glede oss over når vi nå tross alt ikke er gravide? Det er jo ikke akkurat snakk om at vi velger å ikke være gravide, men når vi nå en gang ikke er det, kan man jo glede seg over at det er noen fordeler ved det :-)

Dette er hvertfall det jeg prøver å muntre opp meg selv med:

1. Jeg er ikke kvalm

2. Jeg kan spise sushi og blåmuggost uten snev av dårlig samvittighet (fortrinnsvis ikke samtidig..)

3. Jeg trenger ikke 15 timer søvn hvert døgn

4. Jeg kan trene hva som helst uten å tenke på at jeg kan skade barnet

5. Jeg kan drikke vin

6. Jeg slipper å gå på svangerskapskontroller og bli veid

7. Jeg kan gå med høye heler uten å bli beskylt for å be om bekkenløsning

8. Ingen fremmede tar på magen min eller forteller overdrevent private historier om egne svangerskap og fødsler

Klem fra

Skrevet

Jeg kan godt slenge på noen punkter på den lista:

1. Jeg er ikke kvalm

2. Jeg kan spise sushi og blåmuggost uten snev av dårlig samvittighet (fortrinnsvis ikke samtidig..)

3. Jeg trenger ikke 15 timer søvn hvert døgn

4. Jeg kan trene hva som helst uten å tenke på at jeg kan skade barnet

5. Jeg kan drikke vin

6. Jeg slipper å gå på svangerskapskontroller og bli veid

7. Jeg kan gå med høye heler uten å bli beskylt for å be om bekkenløsning

8. Ingen fremmede tar på magen min eller forteller overdrevent private historier om egne svangerskap og fødsler

9. Jeg kan gå i trange bukser og andre trange klær...

10. Jeg kan sove på magen

• 2 uker senere...
Skrevet

hihi :-)

Tror jammen det var lurt å lage liste: Nå er jeg jammen blitt gravid, og denne gangen kan det jo gå bra? - Skal se det var nettopp det som skulle til: å begynne å glede seg over de fordelene ved ikke å være gravid?

Håper du får samme effekt snart du også, Lucy T :-)

Skrevet

Gratulerer med Spiren:-) kanskje jeg oxo skal lage meg en liste..... Lykke til og nyt svangerskapet:-)

Skrevet

Gratulerer så masse moren til spett!!! Skal krysse fingrene for at spiren klorer seg fast hos deg!! Håper listen har samme effekt hos meg ja, sover på mage hver natt og nettopp kjøpt masse trange klær!! hehe. Hadde vært alle tiders å ikke få brukt de noe særlig ;)

Lykke til på 1 tri, og send masse babystøv....

Skrevet

Babystøv kommer i massevis til dere begge to!

- Og imens kan dere glede dere over fordel nr. 11 ved ikke å være gravid: Å være istand til å kunne se sine egne ben...

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...