Gå til innhold

Skifter dere alltid bleie på stellebordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har stellebordet i 2.etasje og stue nede (og et lite toalett/vask nede, badet er oppe) og jeg er så lat jeg jeg sjeldent gidder å gå opp for å bytte bleie hver gang mini på 8 uker bæsjer. Har et lager med kluter og bleier nede og skifter de i stuen, bare legger et håndkle under. Kluten vrir jeg opp på bade nede eller kjøkkenet og tar med inn i stuen. Bare føler at alle alltid bytter bleier på stellestedet. Tenker ikke på tissebleier til litt større babyer/småbarn nå, dem bytter vel de fleste hvor det måtte passe, men på bæsjebleier eller bleieskift på små babyer.

Skrevet

Jeg skifter ikke bare på stellebordet. badet er nede så det blir ofte til at han får ren bleie oppe i stuen i stedet:) han er ca 2,5 mnd nå...

Skrevet

Vi har d likedan hjemme.. med bad og stellebord oppe... og jeg har alltid gått opp for å skifte bleia.. men d er fordi jeg ikke har direkte komt på at jeg kan gjøre det nede også.. bleiedunken er jo også oppe.. og bleiene.. + bodyene så det er liksom enklere å gå opp...

Skrevet

Ja, alltid! Har et bad i hver etasje og stellebord på begge ;) Men det er lillebror som hovedsakelig skiftes oppe, men her har vi også stue/kjøkken, så det er her vi oppholder oss. Storesøster skiftes som regel nede hvor hun også har soverom.

Skrevet

Vi bur jo berre i ei lita leiligheit, så for oss ville det vere fryktelig upraktisk å ikkje stelle ho på badet *hehe*

Men det beste er jo å gjere det praktisk - kor enn ein vel å stelle babyen sin.

Skrevet

Nehei, jeg steller der jeg er, jeg. Innendørs i hvilket som helst rom, om det er bare tissebleie. Er jeg på stua, og har veska i nærheten, bytter jeg der.

Jeg har stelleteppe i bilen da, men ellers legger jeg bare under et engangsunderlag, et håndkle eller noe sånt :-p

Skrevet

Nesten aldri nå lenger som knøttet er 6 mnd...tryggere på gulvet med et håndkle eller noe under stompen :)

Skrevet

Stort sett på stellebordet, unntaket må være om vi er ute i hagen og hun har badet eller noe.

Skrevet

Alt i en etasje her, så det er enkelt å ta det på stellebordet :) Skjønner godt at du ikke vil fly opp og ned dagen lang!

Skrevet

Vi har også badet og stellebordet oppe, eneste forskjellen er at vi ikke har noe toalett ned i det hele tatt.. Men jeg skifter ofte bleie i stua jeg... bruker underlaget på stellebaggen på gulvet med et håndkle over og våtservietter. Er litt redd for at jeg skal dette ned trappa om jeg løper opp og ned hele tiden, og så er det jo praktisk da :-)

Skrevet

Vi har også badet oppe på loftet, så jeg har ordnet meg stelleplass på kjøkkenbenken. (Ikke samme benk vi lager mat på.. ;) ) Steller ham stort sett bare der.

Stellebordet står oppe på badet, nesten ubrukt. Badet er kaldt, og stellebordet får ikke plass nær vasken, så det er veldig upraktisk. Liker ikke å gå opp og ned den bratte loftstrappa mer enn nødvendig heller, er redd for å ramle med babyen.

Skrevet

he, tenkte akkurat på det samme som deg HI. Å skifte bleie på stellebordet er nesten snart umulig med knotten på 3mnd. Han blir jo så lang:) Og spreller mye.

Har lurt på å ta ned stellematta fra soverommet i 2.etg. Skifter ikke bleie på natta lenger.

Mamma har alltid sagt at "det beste stellebordet er gulvet!". Der ramler de ikke ned;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...