Gå til innhold

kramper i beina. hva kan en gjør med det?????

Anbefalte innlegg

jeg våkna i natt av at jeg hadde krampe i leggen var helt forferdelig vondt. er det kalk en mangler da???? det var så ubeskrivelig vondt, men finner så lite info om det på nettet, har så lite peiling på slikt.

så viss noen har ett godt råd te meg så blir jeg kjempe glad:)

Fortsetter under...

Hvis du har kramper i leggene kan du presse føttene mot sengegavlen. Hvis sengen ikke har sengegavl må du stå på gulvet på det benet du har krampe i. Kalsiummangel kan forverre leggkrampene, så vær oppmerksom på at du får nok kalsium. Melkeprodukter inneholder mye kalsium. B-vitamin kan også noen ganger hjelpe mot leggkramper. Jeg spsier en banan og drikker ett glas melk før jeg legger meg:o)

Det er fryktelig vondt med krampe, god bedring:o)

jeg har også hørt at det ikke bare er kalsiumsom mangler i kroppen men fatisk den vekt økningen beina vil bære.Så her hjemme hender det at min samboer massere leggene mine før vi sovner.Det har hjulpet meg åsså er det jo ikke verst med en massasje uansett=)

Jeg har mye kramper til vanlig, og da hjelper magnesiumtilskudd veldig godt. Om det hjelper nå vet jeg ikke, men jeg har ikke mye leggkramper(hadde et par uker hvor jeg hadde mye men nå er det vekk igjen). Kanskje magnesiumen hjelper, kanskje ikke.

Annonse

Jeg har en del kramper i leggene når jeg våkner på morgenen. Med en gang jeg kjenner at det begynner, presser jeg ankelen fremover (hælen framover og tærne oppover mot framsiden av leggen), da strekkes leggen på baksiden, og krampene forsvinner med en gang. Det hjelper bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...