Gå til innhold

postafen


Meg og gutten min

Anbefalte innlegg

fler som har tatt noen postafen tidlig i svangerskapet???ble plutselig bekymret, selv om jeg spurte lege først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg snakket ned en lege som sa det var greit, og en annen som sa det ikke ha greit. Så her tror jeg det er forskjellige meninger rundt det fra legene sin side.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt det og bruker det fortsatt. leste på nettet at det kun inneholder antihistaminer, så det er ikke farlig. legen min var ikke overbegeistret fikk jeg inntrykk av, men han sa ikke at jeg ikke skulle bruke det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

postafen skal ikke tas av gravide, men vet ikke hvor "farlig" der er heller...

 

Prøv sea band, armbånd med en liten plastkule som presser på et akupunktur punkt.

 

Kan kjøpes på apotek og er ihvertfall helt harmløst =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er det tydeligvis delte meninger om blandt legene. Jeg har selv fått beskjed av min lege om å prøve postafen for å se om det kunne ha noen heldig effekt på kvalmen som jeg sliter ganske mye med. Jeg har ikke tatt det, da jeg føler det ikke blir helt rett...føler på meg at jeg gjør noe galt liksom.

 

Har søkt på postafen i felleskatalogen og der står det: Ved graviditet/amming: Overgang i placenta (morkaken): Fordelene ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko. Bør kun ordineres i laveste dose over kortest mulig tid. Overgang i morsmelk: Utskilles i morsmelk. Preparatet bør ikke brukes under amming.

 

Så lenge det ikke står at det ikke er påvisst noen form for fosterskade, holder jeg meg unna. Men vurder selv og i samråd med legen deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt dette i et svangerskap, min lille døde i uke 32, vet ikke om det er noen sammenheng, men ville ikke brukt det igjen for sikkerhets skyld.

 

Prøv akupunktur istedet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bruke Postafen? Jeg ville heller bedt om Afipran i første omgang. Hjelper ikke det, finnes det andre medisiner som man kan bruke. F.eks Largactil.

 

Utdrag fra Felleskatalogen ang Afipran:

Overgang i placenta: Metoklopramid har vært brukt som antiemetikum til gravide over lengre tid uten at det er blitt påvist fosterskadelige effekter. Ved høye doser i siste trimester har andre dopaminreseptorblokkere som klorpromazin og flufenazin gitt opphav til langvarige, men forbigående neurologiske forstyrrelser hos barnet. I dyreforsøk har haloperidol i siste del av drektigheten vist forstyrrelser i innlæring og motorikk. Da det ikke kan utelukkes at dette er en klasseeffekt for dopaminreseptorblokkere, bør metoklopramid ikke gis til gravide i 3. trimester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...