Gå til innhold

symfysemål??

Anbefalte innlegg

• 5 måneder senere...

Fortsetter under...

jeg fikk beskjed om dette idag hos legen at symfysemålet mitt lå utenfor skalaen eller hva han sa. at det er for liten vekst i forhold til det det skal, så jeg blir sendt til sykehuset imorgen for ultralyd. på min forige ultralyd for en ukes tid siden sa jordmor det så ut som det var forkalkninger på morkaken.. men hva i alle dager betyr det? jeg synes legene og disse folka sier så mye ting, men jeg forstår jo ikke hva noen av delene betyr sån egentlig!! og det er veldig irriterende. er akkurat som om man trenger utdannelse innenfor medisin for å skjønne hva de prøver å si. Også fikk jeg beskjed om at hodet er festet allerede og at det var litt unormalt.. så håper ikke ungen kommer for tidlig ja!

Enkelte ganger flater symfysemålet ut og da blir man som regel sendt til ul for å målefostrets vekst og blodgjennomstrømningen i navelsnoren. Som regel er denne grei og babyn vokser normalt. Hos noen har veksten stagnert og det blir ett vekstavvik Dette blir fulgt opp på videre ul for å se om det blir ytterligere vekstavvik eller om babyn "begynner" å vokse igjen. Noen babyer er"normalt"små, så blodgjennomstrømninga er viktig å måle. Oppdaget vekstavvik på gutten min i uke 30, dette ble fulgt opp med ukentlig ul og i 34 ble ha født med keisersnitt fordi vekstavviket var så stort. Det var bedre for han og komme ut enn å være i magen.

Men som regel er ikke lavt symfysemål noe farlig og babyen vokser helst sikkert normalt. Men greit å få sjekket ut det:)

Lykke til videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...