Emiliten Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Var på UL i dag og det var bare tre poser der inne og den ene var dessuten liten... Nå ble jeg lei, trodde sikkert at det skulle være støre "avling" denne gangen! Har kjent så mye smerter i eggstollene og eller vært helt uttafor, så jeg trodde minst det skulle bli 10!!! Uansett: ergguttak på mandag... Det blir jo ingen egg på frys denne gangen heller, da. Det føler som om våre muligherter er i ferd med å renne ut! Er 37 år, legen sa at mulighetene stuper dramatisk etter 35, så hun var ikke særlig oppmuntrende heller. Fillern!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Hei Emiliten ) Sist uttak skulle jeg etter det de sa få ut 4. Endte med 7 egg ut ,og da lot de en folikkel være fordi den lå så vanskelig til... Så det kan faktisk bli FLERE enn anntatt ! Kan ikke annet enn å ønske deg det beste, og også tilføye at jeg er like gammel som deg og alderen min har ikke blitt brukt i mot meg...Dårlig gjort av den legen din å si sånt!
Emiliten Skrevet 10. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2007 Kjære Vilsågjerne! Takk for dine alltid like oppmuntrende svar!!! Det betyr masse for meg, du er verdens søteste! Klem fra Emiliten:-)
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Vi får prøve å holde hverandre oppe her inne, det er hver sin gang med tunge stunder... De som sier at de går gjennom dette uten oppturer og nedturer tror jeg nemlig ikke på ! Satser på at det blir et greit uttak og at du får belønning for strevet ). Hvilken klinikk er du på foressten ? Hilsen
Golliat Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 Hei på deg! Jeg forstår deg veldig godt. Det er det samme med meg, har nesten ikke turt og lese så mye her inne for det virker som de fleste får så maaaaaaaaaange egg hvergang.. det er jo bra,,men jeg blir misunnelig,, får jeg er som deg 36 år prøvd 2 ganger og bare fått ut 2 egg de gangene. 1 brukbart første gang og 2 andre gangen,, men ingen festet seg. Skal ha nytt forsøk i september,,Jeg har gått på sterkeste hormon dose som de vil gi til meg og det ble kun 2 egg... Legene sa at jeg meset sannsynligvis aldri vil lage mer en 1 til 2 egg.. Jeg klamrer meg til håpet om at trengs jo bare 1 egg,,, Lykke til og mange klemmer fra Golliat
Emiliten Skrevet 10. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. august 2007 Hei Golliat, Ja, jeg er enig at man kan få inntrykk av at alle andre henter ut evigmange egg og samler en hel liten kolini i frysen;-) Det er uansett riktig som du sier at det ER jo nok med ett eneste lite deilig og perfekt egg!!!! Vi får tro på det så lenge vi kan! Til Vilsågjerne! Takk igjen, du har så rett - vi må oppmuntre hverandre! Og jeg tror heller ingen går uten berg-og-dal-bane-følelse gjennom dette!! Det er skikkelig store bølger i livet! Jeg er for øvrig på Ullevål, hva med deg? Lykke til til dere begge to!!!!!
Golliat Skrevet 10. august 2007 #7 Skrevet 10. august 2007 Hei igjen! JEg er på Volvat og er kjempeførnøyd med det, begynte på det offentlige ,men alt tok så lang tid og det var så upersonlig og med det man går igjenom her så trengte jeg noen som brydde seg om meg og husker meg fra gang til gang !! Føler meg heldig som hadde muligheten til å ta det privat. Lykke til og prøv og tenk at du og jeg er jo bare 1 egg! Det skla jeg prøve og tenke på selv også,,, (lett og di råd til andre,,,ler ler ler ) Klem Goliat!
Emiliten Skrevet 10. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. august 2007 Ja, la oss tenke slik:-)!! Jeg skulle også gjerne gjort det privat, men det har vi ikke penger til, dessverre! Stor klem!
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 10. august 2007 #9 Skrevet 10. august 2007 Hei igjen jenter. Jeg er på st.olav. Forøvrig tenkte jeg at jeg skulle tipse dere om noe dere eventuelt kan snakke med klinikken deres om. Leste nemlig på ønskebarn, (vet ikke om noen av dere vanker der ),at de hadde vist veldig gode resultater mht eggmodning/kvalitet ved bruk av Menopour fremfor gonal-f og puregon.Kanskje det hadde vært noe å tenke på,HVIS det blir noen neste gang? )
purple Skrevet 13. august 2007 #10 Skrevet 13. august 2007 Heisann. Hvor stor dose brukte du da? Det er ikke alltid det er alder det kommer annpå om man lykkes eller ei. Like mange midt i 20 åra som ikke har så gode resultater. Jeg var 37 når jeg tok ut egg...fikk ut 10 egg fra 1 eggstokk(har kun 1)hvor 9 ble befruktet og flott kvalitet og er gravid nå. jeg brukte puregon 300 IE. Og som de andre skriver så er få kvalitets egg bedre enn mange kvantitets egg. Lykke til iallefal.
Oh'rly Skrevet 13. august 2007 #11 Skrevet 13. august 2007 Jeg hadde 4 folikler selv da jeg hadde uttak, men endte faktisk opp med 6 egg! 4 av eggene ble befruktet, og 3 delte seg perfekt. Satte inn alle 3 eggene - og nå er jeg gravid og 9 uker på vei med en sprek liten spire. ...og jeg er straks 39 år, så ikke gi opp håpet. Dette var forresten mitt første (og forhåpentligvis eneste) IVF-forsøk. Antar du allerede har vært inne til uttak i dag, og håper de fant flotte egg :-)
Gjest Skrevet 13. august 2007 #12 Skrevet 13. august 2007 Jeg gikk også på høye doser og fikk bare fire egg. Av disse fire fikk jeg bare hentet ut ett, men det ble til gjengjeld befruktet - og i juli ble jeg mamma! Man trenger bare ett egg - det er faktisk mulig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå