Gå til innhold

Er det flere som skal ha keisersnitt eller hatt det før som vil dele sin historie eller erfaring.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det blitt bestemt at vi skal ha keisersnitt, det er egentlig helt greit at legene på ullevål kom frem til det. Leste at leger og jordmødre topper statistikken på keisersnitt å.

Hadde vanlig fødsel sist.

Har noen vært med på keisersnitt? Har erfaring på godt og vondt?

Er så spent?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har tatt keisersnitt for 6 år siden.det var riktignok hastekeisersnitt da men.

syntes det gikk helt greit jeg.tok k.s halv ett om natten og var oppegående allerede kl 9 på morgenen.måtte ha litt hjelp første timene men det gikk fort det.jeg fikk epidural under k.s fordi jeg gjerne ville det.jeg ville ikke sove for jeg har hørt at du blir så groggy og vondt i hodet etter narkosen.

hørte også at du kom til å få problemer med magen i form av luft og at det var vondt å gå på do etterpå.det stemte ikke i det hele tatt med meg illefall.

dagen etterpå fikk jeg mast meg til en rullestol så mann min kjørte både meg og lillegutt rundt så magen min skulle hvile litt:)

ene barnepleieren der sa at man stort sett måtte jage de med k.s opp av senga men meg måtte de jage ned i senga for jeg ville ikke være rolig.hehe.kunne jo ikke det,jeg hadde jo blitt mamma for svarte;);)

har et bittelite arr på magen.det ser kun ut som et lite risp og kan knapt synes.så jeg er kjempefornøyd.

har også født en vaginalt og syntes det er fordeler og ulemper med begge deler.

lurte på å mase om k.s denne gangen for jeg fikk en så grusom jordmor da jeg fødte vaginalt,men fant ut at hun skulle ikke skremme meg fra å få prøve å føde på ny med forhåpentlighvis en grei jordmor.

lykke til.det blir nok til det beste for deg og den lille når legene sa du burde ta k.s;)

Skrevet

Tusen takk for fint inlegg:o) Og lykke til med vanlig fødsel:o)

Skrevet

Hei, jeg tok ks for 2 år siden, og må nok det også denne gangen. Jeg hadde planlagt ks, og var våken hele tiden. Fikk en sprøyte i ryggen og kjente ingenting fra brystet og ned. Ganske merkelig, følte at beina lå i opp i været men de lå jo rett ned:) Ingrepet tok ca 30 min, fra de startet til gutten vår var ute. Fikk se litt på han, før far og sønn ble tatt med på barsel, og jeg ble sydd igjen. Etterpå ble jeg trillet til oppvåkning/overvåkning og etter ei stund kom pappa og baby ned til meg.

Jeg måtte jages opp av senga........, syntes det var helt j.... å reise meg opp, null magemuskler. Men, når jeg først var oppe gikk det greit, lærte meg tekniker som gjorde det lettere å komme meg opp. jeg har som sagt ikke prøvd noe annet enn ks, og jeg synes det var helt greit. Er jo i lykkerus så uansett hvordan man føder glemmer man vel litt vondter her og der. Lykke til.

Skrevet

Glemte å skrive at jeg ikke brukte noen rullestol, var oppe og gikk med en gang. litt krokrygget, men, men.....:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...