Gå til innhold

Haster! Kan dette være vannet som har gått? uke 27

Anbefalte innlegg

dette er litt flaut men jeg er litt usikker på om jeg lekker fostervann eller om det er noe annet. Jeg er i uke 27, det er jo litt tidlig, men man vet jo aldri. Det kom ganske mye ut, men ikke på en gang …jeg satt kanskje 10 min på do. Hva hvis det kom litt avføring med vannet? Fremdeles grunn til bekymring? Jeg kjenner spark og…Hvordan ser fostervann ut og hvordan kjennes det? Trenger rask svar

Fortsetter under...

Hvordan går det med deg anonym??

Håper det går fint, og at du har fått hjelp/svar fra fødeavd. hvor du skal føde........

Tror man kan lekke fostervann i mange uker uten at det gjør noe. Det produseres visst nytt hver 4.time, men det kan være fare for infeksjon og igangsetting av fødsel om man lekker...............

Trøsteklem fra

Annonse

hei igjen! har ringt føden. JM mente jeg bør ringe tilbake hvis det kommer mer vann ut. Nå har det gått ca 3 timer siden det skjedde. kjenner at baby snur seg inne der og det har ikke kommet mer vann ut. vet ikke hva jeg skal gjøre. Burde vel ikke være avføring hvis det var vannet som har gått??eller?

Hei

Håper alt er bra med deg og at det ikke er fostervannet som har gått.

I mitt forrige svangerskap gikk vannet etter at hodet hadde festet seg. Dvs at vannet som kom ut kun var fostervann som lå på toppen av hodet nede i bekkenet. Hodet fungerte som en propp, hvis du skjønner hva jeg mener. Likevel opplevdes det som MYE vann. (Kunne ha fylt en stor babybleie med væske)

Jeg regner med at hodet ikke er festet i ditt tilfelle. Hvis fostervannet skulle gå uten at hodet er festet vil det fort kunne komme veldig mye vann, iom at det ikke er noe som stenger for, vil jeg tro. Har det vært veldig mye?

Hva slags avføring? Er vannet grumsete? Er det grønt?

Det virker ikke som de på sykehuset tror vannet har gått. Fostervann har en litt spesiell lukt. Hvis det lekker mer av deg vil jeg anbefale å forske å få noe av væsken i et bind, eller ta med trusa.

På sykehuset vil de kunne kjenne igjen lukta.

Har ingen medisinsk kompetanse og refererer bare til egne opplevelser. Ikke vær redd for å ringe sykehuset. Bedre føre var.

Krysser fingrene for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...