Gå til innhold

Kvalme!!!!!!!!!!!!

Gjest

Anbefalte innlegg

Noen med en mirakelkur, en som virkelig hjelper?

Er så dårlig, får nesten ikke i meg mat.

Tar ingefær, og skal nå prøve postafen etter samtale med lege.

Noen andre gode råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

raspede epler, hjalp meg noe vannvittig!!!

å mariekjeks.å potetskruer...

å vist du ik klarer å holde på væsken helder, så hjalp eplejuice blandet med farris meg voldsomt..(hatet farris før men blandet med eple juice er det godt )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingefærkapsler. unka på meg i tillegg til at jeg tok postafen. Det tok mye av kvalmen, men ikke alt. Er 11 uker og noen dager på vei nå og har blitt kjempemye bedre den siste uka hvis det er noen trøst. Var kjempekvalm i 3,5 uke. Måtte bare holde senga, og klarte ikke lukter av mat.

Jeg prøvde 4 akupunktur behandlinger. Følte ikke at jeg hadde den store effekten der og da, men etter noen få dager avtok kvalmen. Om det var akupunkturen eller ikke som hjalp er uvisst.

Ellers så hjelper det å sove lenge om morgenene og spise litt mat eller drikke litt juice på senga.

Snart er du nok mye bedre skal du se:)

god bedring til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8 uker gravid nå. Ble kvalm litt før uke 6. Var kvalm i 8 uker under mitt første svangerskap. Gikk da på kvalmestillende når det var som verst. Denne gangen har jeg fått Phenergan av Legen. Det er en allergitablett som hjelper mot kvalme og brekninger. Denne har hjulpet litt. Prøvde også Postaphen, men den hjalp ikke. Tar Phenergan en times tid før jeg står opp om morgenen. Tabletten varer i ca. 10 timer, så blir som regel kvalm igjen på kvelden, men da går jeg heller og legger meg.

Har også prøvd akupunktur, som har hjulpet en del. Har hatt to behandlinger så langt, og skal ha to til i neste uke. I dag har jeg ikke tatt tabletten da jeg følte meg kanskje pigg i morges. Så det ser ut som om akupunkturen begynner å hjelpe nå.

Ristet loff med smør og syltetøy og et glass melk med O’Boy er det eneste jeg klarer å få i meg om morgenen. Spiser knekkebrød med naturell kremost på jobb stort sett hele dagen. Pluss plommer, fersken og rå gullerøtter. Epler og bananer hjalp mye i sist svangerskap, men har ikke lyst på det denne gangen. Har også alltid en pose med Tyrkisk Pepper drops med meg, da det hjelper mye når jeg begynner å kjenne kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

heisann dere jenter med myyye kvalme!!

Jeg ble lagt inn på sykehus etter 3,5 uker med KUN kvalme og spying. gikk fra 60 til 53 kilo.... Kunne heller latt legen kutte av en tå en den kvalmen der for å si det sånn.. dere skjønner nok hva jeg mener;) er nå 13 uker på vei, fortsatt kvalm... men litt bedre..

Uansett, min erfaring, men hva som hjalp meg med min ekstreme kvalme var:

- frosne bringebær (får kjøpt i frysediskene)

- blåbær biola

- te, med friske frukter..

- svak oboy (av alle ting!!!!! hehe)

- salt chips

- fersken

- is kafi!!!!!!! ekstremt faktisk!!! prøv det!!!! chappo eller mocca..

- ris lunch

- og ikke minst tomat suppe... (den eneste maten jeg fikk i meg..) Forresten, skive med leverpostei og funka bra!! (?.. hehe)

Alt måtte jeg drikke med sugerør.. klarte ikke reise meg i senga/sofaen, så sugerør er jo GENIALT!!!

Uansett!! håper dette hjelper dere!!!!!! Hold ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...