Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal være fulltidsstudent 2007/2008 og er ferdigutdannet i mai 2008. Hvis jeg blir gravid i studietiden, hva slags økonomisk støtte vil jeg ha krav på? Får jeg den såkalte "engangsstønaden" eller har jeg rett til mer (jeg jobber ikke ved siden av)?

Hva med studielånet - blir alt omgjort til stipend?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10051538-student-og-f%C3%B8dselspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får engangsstønaden, men denne må du søke på.

Og når barnet er født,sender du bekreftelse til lånekassen på dette og lånet blir gjort om til fødselsstipend.

Itillegg får forsørgerstipend samt barnetrygd.

Mere enn dette har du ikke krav på.

dersom du har mulighet så kan du ta en eksamen våren 2009 istedenfor, da permiterer man seg fra studiet før siste eksamen og får dermed fødselspenger fra lånekassen i 10mnd. D vil med andre ord si at når du våren 09 er ferdig med permisjon er du også ferdig utdannet... er ganske mange penger det er snakk om fra lånekassen da :D

Jeg har tenkt å gjøre det samme!! Gå ut i permisjon i mars/april.... Har termin i april. Men veit du om jeg kan fullføre det ene kurset som jeg skal ta over nettet, men ta permisjon fra undervisningen og eksamen på høgskolen. Dette er mitt siste skoleår, men jeg har like mye rett på å ta permisjon i mars for det??

Kan jeg jobbe noe ved siden av når jeg får støtte/stipend fra lånekassen(foreldrepenegr, eller hva det heter)?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...