Gå til innhold

Anbefalte innlegg

MIN FØDSEL (kort fortalt)

Kl. 02.30 natt til 7.februar våknet jeg av noen tak i magen..

Håpte så at det endelig skulle skje noe, så jeg fikk ikke sove igjen.. Hadde nok ikke fått sovet så veldig mye mer heller. Det begynte å bli vondt og det var ca 4-5 min mellom hver rie..

Da kl ble 5 på morgenen ringte jeg først til tvillingsøstra mi som skulle kjøre meg og sa at nå var tantungen på tur :o)

Ringte til føden og fikk beskjed om å komme inn så de kunne sjekke..

Rakk ikke legge på med føden før søss stod på døra!

Tok ca 45 min å kjøre til sykehuset, og da vi satt i bilen begynte det å bli ganske vondt.

Ringte til alle jeg hadde lovd å gi beskjed til på tur til føden.

Kom inn på føden kl 6 og ble møtt av ei hyggelig svensk jordmor.

De målte rier og sjekket åpning.. Hadde 4-5cm åpning..

Riene begynte å komme tettere, og fikk spørsmål om jeg ville gå oppi badekar..

Mens jeg lå oppi der kom venninna mi som også skulle være med på fødselen.

Tror jeg lå i badekaret i nesten 1 time.. Hadde vært vaktskifte mens jeg lå i badekaret og jeg fikk ei kjempe koselig litt eldre jordmor.

Hadde så vondt at jeg bad om å få epiduralen (hadde bestemt meg for at jeg skulle ha den for lenge siden) .

Kom rett inn på rommet og fikk satt epidural..

Var helt herlig da den begynte å virke.. Kjente takene i korsryggen enda, men det var ikke så veldig vondt.. Kunne faktisk ligge å snakke med søss og min venninne..

Men det tok vel bare 15-30 min før den sluttet å virke og riene kjentes så altfor godt..

Kjentes ut som ryggen skulle bli revet ifra hverandre nede i korsryggen..

Var så ille at jeg visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg.

Husker at jeg kom med ganske mange mindre pene ord, og at jeg hadde spurt jordmor om det var for seint å få ta keisersnitt nå.. Hehe..

Jordmor sa jeg kunne prøve å legge meg på siden, så kanskje ryggen ble litt bedre.

Men jeg hadde ikke sjangs til å komme meg over.. Riene kom så tett at jeg klarte nesten ikke røre meg.

Det kom inn ei jordmor som ville prøve med akupunktur slik at det kanskje ville lette litt på smertene nede i korsryggen.

Men jeg kan ikke si at jeg syntes det hjalp noe spesielt. Var like ille uansett synes jeg.

Da klokka ble litt over tolv kjente jeg at det presset på som bare det.

Jordmor kjente etter og jeg fikk beskjed om at det var full åpning, og bare å presse.

Fikk plutselig masse krefter og presset alt jeg kunne..

Tre press tok det og veslejenta var ute.. Jordmor rakk ikke få på seg hansker engang.. Hehe..

Fikk vesla rett opp på magen… :o) Hun var noe av det mest perfekte jeg noen gang har sett..

Lå i ca 1 time å ble sydd etterpå, noe som var ganske ubehagelig..

Mista også en god del blod, så jordmor sa at jeg hadde vært ganske nære grensa!

Men formen var helt grei, litt svimmel og øm bare :o)

Sunniva ble da født den 7 februar.. Kl 12.16

Hun var 3410g og 50cm..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10051462-min-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...