Blue Lady Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 Denne gangen SKAL jeg klare å amme! Mina er 4 dager og vil suge hele tiden... Hun er kjempeflink og i følge alle på barsel suger hun rett og fint, men jeg er så SYKT sår. Både blod og tårer spruter når jeg ammer, helt grusomt vondt. Har brukt brystskjold på den værste, men har lest at det ikke er så lurt og at det gjør vondt værre.. Har prøvd Purelan og albueskjell (ikke sammen), men føler ikke at noe virker egentlig.. Er det rett og slett best å bare lufttørke og så bruke ullinnlegg? Vet ikke min arme råd nå, har bare lyst å gi opp dette.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 For meg er i allefall LUFT alfa og omega Mest mulig luft. Sov naken om natten. Bruk håndklær om du lekker. Sjekk at ikke Mina har trøske i munnen, da kan du få d på puppene, og forbli sår og bli enda verre... Les på ammehjelpen.no for tips, og på babyverden sine ammehjelpersider. Her fins også nyttig info: http://www.sst.dk/publ/Publ2003/Vellykket_amning.pdf Vet d er vondt, har hatt trøske selv med nr to, og gråt hver gang han skulle spise :'( Men gikk raskt over da jeg fikk salve til meg og mikstur til han.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 10. august 2007 #3 Skrevet 10. august 2007 Hvis hun har et stort sugebehov, er d kanskje greit med smokk innimellom? Hvis ammingen ellers fungerer bra altså.
Blue Lady Skrevet 10. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. august 2007 Takk for råd! Hvordan sjekker jeg etter trøske? er det sånn hvott belegg i munnen? Har gitt henne litt smokk, hun tar den av og til, men virker som om hun rett og slett er sulten og vil ha pupp.
moniccen og Stina 14.06.07 Skrevet 10. august 2007 #5 Skrevet 10. august 2007 Vil hun ha pupp, må hun få pupp Hehe... Som oftest i hvertfall... Her kan d noen ganger hjelpe om pappan overtar litt av og til, han lukter jo ikke melk... Trøske er sånn hvitt belegg i munnen ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå