Gå til innhold

råd i forhold til økedøgn? grin!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi på 7 uker har nå hengt i puppen i ett døgn, og virker ganske så misfornøyd...(av-på-av-på-grin-av-på-av-på-grin...) drikker ammete og spiser havregrøt for å forhåpentligvis øke produksjonen (andre tips?) Er det ugunstig at hun får smokk i løpet av en slik periode? (hun roer seg godt med smokken..) Hvor lenge og hvor ofte kan en forvente økeperioder? Hvor mye melk trenger et spedbarn på 7 uker? Jeg synes det kommer lite ut når jeg pumper (ca 50-70 ml). På ammepoliklinikken anbefalte de meg at hun skulle få tillegg hvis hun fremdeles virket sulten, men jeg er lite sugen på å starte med det...Noen oppmuntrende råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste rådet jeg kan gi deg er: HOLD UT!!! :)

Det går over, helt sikkert! Vet det er innmari hardt mens det står på, har vært der selv. Grått og ammet om hverandre. Kjeftet på sambo og ønsket hele amminga dit peppern gror :)

En kveld fikk jeg han til å lage flaske etter jeg hadde ammet i flere timer til og fra, og da ble d endelig stille, og hun sov kjempegodt den natta. Så nå får hun litt flaske enkelte kvelder, hvis hun liksom aldri får nok. Går fint det :)

Gi henne smokken innimellom hvis hun roer seg med den, d gjør jeg. Snuppa mi har slike økedøgn ganske ofte, også er hun rolig i mellom dem.

Det jeg erfarer hjelper mest på å få produksjonen godt igang er hvile og mat. En liten dupp utpå dagen gjør underverker for kveldsmelka her i gården.

Og spise regelmessig og godt er alfa og omega også. Og drikke vann :)

Kan godt spise brødksikiver, bare du spiser, gjerne hver 3. time :)

Bare tøm ut frustrasjonen din her, d pleier jeg å gjøre :)

Skrevet

Du må bare holde ut ja. Prøv å pumpe litt etter at hun er spist og er fornøyd, spar på den melka. Denne kan du gi nå hun er ekstra sulten. pumpe ofte hjelper på økingen(optimalt er hver 2 time), gi et flaskemåltid innimellom, så blir hun mett og fornøyd.

Øking tar flere dager!

Ser ikke noe problem i å gi tutt så lenge hun suger fint. tulle mi få tutt innimellom, og hun suger like bra.

Tillegg ville jeg ikke vurdert en plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...