Gå til innhold

Fikk beskjed om SA - Nå 5 uker etter er jeg fortsatt gravid!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Herregud, nå sitter jeg her med et stort sjokk!!!

 

For ca 5 uker siden hadde jeg en kraftig blødning. Fikk t.o.m ultralyd hvor de sa jeg hadde hatt en SA.

 

For fire dager siden tok jeg en test som viste positiv. Jeg jublet og tenkte bare at dette gikk overraskende fort.

Dro rett til en privat klinikk for å bare se at alt var bra. Kanskje litt hysterisk fra sist gang. Men angrer ikke, for å si det sånn!!

 

Da fikk jeg sjokkbeskjeden:

-Du er 11 uker på vei!!!!

WHAT????? Åssen er det mulig???!!!

 

Det som har skjedd tidligere, er at det var opprinnelig tvillinger, hvor den ene døde. MEN, hvordan i all verden klarte de å IKKE se det på ultralyden? Husker hun nevnte på at det fortsatt var "noe" der, men som ville forsvinne av seg selv.

 

Burde jeg gå videre med dette, eller bare fortsette å glede meg over tragedien som endte så godt....(håper jeg..)

 

Mvh

Glad og forvirret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, det er jo helt utrolig! Lykke til videre med spiren, deilig å være så nær 12 uker alt tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så fantastisk da:) gratulerer med fortsatt spire;-)

 

Synes du hvertfall må gjøre dem klar over feilen som er gjort, men for all del ikke bruk mye energi på det. Den energien kan du heller bruke på å glede deg:-D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var virklig morsomt og høre:) Nesten et lite mirakel for deg kan jeg tenke meg:) Snart over til 2. trimester du da,hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye!!!!

 

men syns ikke du bør gå videre med det..... huske på at så tidlig i graviditeten er det ikke lett å se noe som helst. er jo uansett ikke noe å få gjort. kroppen din ordnet opp selv og den som tok ul har jo ikke gjort noe galt?? livmora di var sikkert litt blodfylt og siden de så "noe" igjen der inne så er det mest naturlig å tro at dette var rester. det som ev. burde blitt gjort var at du fikk en oppfølgings ul og/eller hcgtest. slik at man kunne sett om alt hadde kommet ut eller om du trengte utskrapning og om hcg steg eller sank.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gled deg masse, men selvfølgelig må du gå videre med det! Det går ikke ann at si det "er noe der". I det minste burde de da gitt deg en ny time for å kontrollere.

Jeg mener ikke at du skal gå ut i pressen eller så men de må få en klage. Hva hvis du lot være å slutte å røyke, gikk på fylla eller et eller annet som du ikke hadde gjort dersom du visst om at du var gravid?

Bare en slik sak som å ta folat?

 

Klag sier jeg. Men først og fremst - gled deg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer...for en glede...

 

Nyt det.....

 

Gjør de oppmerksom på dette, men du kommer sikkert ikke så langt med det med å klage uansett...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! :) Så fantastisk!

 

Men ikke gjør noe mer ut av dette. Leger er ikke allmektige, det er ikke mulig å aldri gjøre en feilvurdering. Kanskje var det en relativt nyutdannet lege, de må også kunne undersøke og stole på egne funn og vurderinger, ellers blir de ikke erfarne med tiden. Og forøvrig kan jeg bare slutte meg til "anonym's" utsagn her...

 

Lykke til!! :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere!!! Jeg synes du må gå videre med det.. Leger lærer ikke av erfaring hvis de ikke vet hva de gjør/har gjort galt/ feilvurdert!!! Tenk på neste mann i samme situasjon! Lykke til videre med den lille:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk:) Jeg er utrolig glad!!!

Vurderer å sende inn et leseinnlegg i lokalavisa, men det blir mye greier tror jeg. Så lurer bare på om jeg skal sende inn et brev til sykehuset, så får de i hvertfall om info. Jeg har jo navnet på hun som tok ultralyden på meg;)

Alle er tross alt bare mennesker..men man skal jo kunne jobben sin da. Var rett og slett bare slurvete gjort.

Men, ingen skade tatt (bortsett fra de siste helgene med fest og moro)

Så er ikke bitter, barre litt oppgitt.

 

Lykke til alle sammen.

Neste uker jumper jeg over til 2 termin :-D

 

JIPPI!!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så morro..!!!.:D Ja, det kommer som en sjokk på en...

 

Det skjedde meg også....nesten iallefall... Ble lagt inn for exu (graviditet utenfor livmor), måtte opereres, fjernet den ene egglederen, trodde jo da selvfølgelig at vi mistet...igjen... Men hadde vært gravid med tvillinger den ene satt i egglederen og den andre satt i livmor, dette fant de ut av ETTER jeg ble skrevet ut, måtte tilbake på sykehuset for ultralyd tre dager etterpå... Dette er da enda mer sjelden, skjer i gjennomsnitt 1 av 60 000....

Så mirakler kan skje altså!! Nyt det!!! Kos deg, tiden flyr! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg sitter i samme situasjon nå.. UL 7 juni og da var der bare blod igjen, men nå sier legen att jeg er minst tre mnd på vei. Skal få det mer nøyaktig neste uke på ny UL.

Jeg synes sykehuset børr få beskjed. Tenk om jeg ville tatt abort, nå har jeg ingen valg. Eller tenk om de hadde tatt en utskrapning, for der var jo INGEN foster der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fantastisk historie!! Og så kjekt det må være å komme så raskt gjennom de 12 første ukene :) GRATULERER!

 

Jeg synes du bør gi beskjed til sykehuset om hva som har skjedd, men det er kanskje ikke nødvendig å lage en klagesak utav det?! Alle er jo glade for at det gikk som det gikk, men fint om personalet blir gjort oppmerksom på hva som har skjedd, slik at de kanskje følger ekstra godt opp neste gang noe lignende skjer. Lykke til med svangerskapet videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...