Gå til innhold

Til tannlege når gravid...?


Hipp*hipp*hurra<3

Anbefalte innlegg

Skal til tannlegen, vet ikke enda om jeg kan være gravid. Er det noen forholdsregler ift. dette? Har noen av dere vært hos tannlege mens gravide? Ikke bra å måtte vente 9 mnd før jeg går til tannlege heller merker jeg... Huff, vanskelig dette her. Er jo redd for å skade fosteret, hvis jeg er gravid da...

 

Og, hvor tidlig etter unnfangelse kan man gravid.test?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurte på det samme, jeg.

Jeg avlyste hos tannlegen nå, fordi jeg mener å ha hørt at det er best å vente. Jeg burde jo ha spurt tannlegen, men siden det er familietannlege og vi alle kjenner han, ville jeg ikke det...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare gå til tannlegen du... jeg var der for 2 dager siden og tok bilde selv om jeg er 12 uker på vei. Som tannlegen sa så er det det gamle utstyret som ikke er anbefalt å bruke på gravide. Det nye nå er så godt som ufarlig og i tillegg så la han blyforkle over overkroppen min slik at baby er helt beskyttet alikevel.

 

Så ikke tenk på det i det hele tatt du - lev helt som normalt hele tiden både når du prøver og når man er blitt gravid. Sef. uten røyk og alkohol da... det er det beste for deg og baby...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ifølge min tannlege, lege og en jordmor på sykehuset ikke farlig å dra til tannlege når man er gravid. Eneste er røgnten(?) som man skal passe seg litt for, og det har de det blyforkle for.

 

Men det blir sagt så mye forskjellig angående tannlege og gravid. Så det du egentlig bør gjøre er å kjenne på din egen magefølelse. Og evt spørre tannlegen din, og legen/JM din. Og deretter ta en avgjørelse på om du vil gå eller ei.

 

Tannlegen min har i allefall hatt flere gravide i stolen og det har gått bra med alle de. Men gjør det DU føler er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer akkurat fra tannlegen nå. Er 6 uker på vei og informerte ham om at jeg er gravid.

Han sa da at vi dropper røntgen denne gangen også brukte han bildene fra ifjor og sjekket ekstra nøye istedenfor.

0 hull:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber som tannlegeassistent.Det er ikke farlig å gå til tannlegen når man er gravid.Mye farligere å vente 9 mnd med behandling.Selv har fått implantatbehandling i uke 13-14.Trukket visdomstann i uke 33.Bare gå til tannlegen du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...