Lothiriel Skrevet 10. august 2007 #1 Skrevet 10. august 2007 I den siste uka så har ammina blitt ganske slitsom, fordi sønnen min har en tendens til å slippe puppen veldig mye og grine. Det eneste som hjelper da er å putte inn sutten, da er han stille med en gang. Så når han har roet seg, så kan vi prøve igjen. Noen ganger gir jeg bare opp. Det er værst om natta egentlig. Jeg bruker både soppmedisin og går på antibiotika ( han begynte med grininga før jeg begynte på antibiotika) Noen som vet hva grunnen kan være, eller hvordan jeg kan få snudd den trenden?
1dag igjen, og da kom hun ;) Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Kanskje treg utdrivning/tette melkekanaler? At det ikke kommer melk... Eller hører du at han svelger for så å begynne å grine? Lecitin eller nesespray er i såfall å anbefale!! Pluss å puste dypt og rolig/ være helt avslappet i det man starter ammingen, det å tippe hodet bakover (se i taket) har funket for meg!!!
trollet66 Skrevet 11. august 2007 #3 Skrevet 11. august 2007 stimulere brystknoppen før du legger til, slik at melka renner før du legger til. Prøv å legge varme risposer under/over brystene en stund før du ammer, melka komme lettere nå du varmer opp slik. Har du tette melkeganger vil du kjenne dette som ikke ømme klumper, massere disse mens gutten spiser. Det er viktig å få vekk slike klumper før de setter seg, då er det fare for brystbetennelse, det er ikke moro!!!!!! du kan lage risposene selv med å fylle flere gamle ensomme sokker med ris, (jeg bruker grøtris), disse varmer du i microovnen sammen med an kopp vann(viktig med vann, ellers brenner du kornene)
Lothiriel Skrevet 11. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 11. august 2007 ja, glemte helt å si det. Melka den strømmer på. Han svelger unna som en helt etter bare noen få sekunder. Jeg pleier ofte og håndmelke litt først for å sette i gang utdrivningsrefleksen. Så jeg tror ikke det har noe med melketilgangen å gjøre...så langt jeg kan skjønne hvertfall.
Blomman Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Har babyen sopp?? - Kan det vaære at han får luft i magen av det kommer mye melk?? har du lest på ammehjelpen.no
Lothiriel Skrevet 11. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2007 Ja, vi har begge sopp. Vi har brukt mycosin(ett eller annet ) i 3 uker nå. Det med lufta vet jeg ikke. Det er jo en mulighet. Jeg har lest masse på ammehjelpen, men har ikke funnet noe om akkurat dette problemet. Har sendt mail til ammehjelpen ( i går), men det tar vel kanskje litt tid å få svar sånn i helgen...
Trine F Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Jeg og mitt barn har ikke sopp, men det du beskriver har også ofte hendt meg. Hele fordøyelsen setter jo igang når barnet får mat, så kanskje barnet har vondt i magen?
Gjest Skrevet 12. august 2007 #8 Skrevet 12. august 2007 Jeg opplevde det samme. Det gikk fint ei stund (fra 2 til 5 minutter) så begynte han å slippe og gråte om hverandre. Jeg fant ut at han rett og slett hadde behov for å rape når det begynte. Ofte holder det ikke med en rap før han er klar til å fortsette heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå