Gå til innhold

Lillehammer / Prytz / Trondheim

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg med noen svar...?

Vi har vært hos Prytz på Lillehammer for å få satt igang med ivf. Har prøvd i i vel 2 1/2 år nå, og er rimelig frustrert her! Vi begynnte utredning i fjor sommer med blodprøver av meg og sædprøve av gubben. Alt var helt fint, så ble jeg plutselig gravid på høsten, men vår lille spire døde desverre og jeg hadde utskrapning i januar. Hadde håpet på at det da ikke skulle ta så lang tid å bli gravid, men den gang ei...

Gubben var å leverte gutta sine til svømmeprøve på gjøvik for 1 1/2 mnd. siden, og jeg tok siste blodprøve på dag 24 i syklusen min for 2 uker siden. Prytz sa at så fort han hadde fått resultatene fra testene våre, ville han sende søknad til Trondheim

Hvor lang tid tar det ca. fra han sender søknad til vi får startet med behandling? Blir litt forvirret av disse ventetid prognosene.. På hjemmesiden til sykehuset står det at det er 4-6 mnd. ventetid. Men så er det noen som sier at det kan ta opptil 4 mnd. før søknaden blir behandlet?? Skjønner ingenting jeg.. Er det noen her som har vært på ivf i Trondheim som kan gi meg litt info?

Får vi noe svar fra legen på Lillehammer om resultatet av blodprøver og sædprøve? Uff.. sorry hvis det blir litt rotete her.. Er bare så sint, lei og frustrert nå... Mensen kom i dag som alltid 3-4 dager forsent, bare for å rote det til i hjernen min, med små håp om en ny spire på vei...

På forhånd tusen takk for svar...

Mvh.

Hanne

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10048720-lillehammer-prytz-trondheim/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg kan gi noen svar på det du spør om ettersom jeg hører til St.Olav.

Det tok ca 1 mnd fra søknad ble sendt til vi fikk brev om at vi var satt på venteliste. Deretter tok det nærmere 5 mnd før vi fikk brev om at vi kunne sette i gang behandling, og pga syklus og sommerstenging tok det så godt over en måned før vi faktisk kom i gang (holder på med behandling nå).

Hør med legen din om han har fått resultatene og sendt søknad, du, så slipper du i alle fall å vente på det!

Vet det er nervepirrende.

Hell og lykke!

Vår søknad ble sendt i slutten av april og vi fikk svar om at vi står på ventelisten den 31. mai. (Det tok ca 1 mnd.) Jeg ringte for ei uke siden og spurte om når de regnet med at de 4-6 mnd begynte, de sa at de begynte fra den 31. mai da vi fikk brevet. Så nå har vi da ventet litt over 2 mnd på ventelisten, har enda ikke hørt noe mer fra de. Men ventetiden er mellom 4 og 6 måneder.

Blir vell det samme som laroos sier..

Ønsker dere mye lykke til framover, oog at dere kommer inn snart og at spiren sitter enne gangen:)

Klem fra

For å ta en ting først:

Du kan ikke stole 100% på Prytz. Det kan jeg skrive under på.

Skal ikke gå så veldig inn på detaljer her, men hos oss så glemte han rett og slett å sende søknaden til IVF. Det var helt tilfeldig at vi oppdaget det. Søknaden lå i posthylla hans i over en måned... :(

Har ett godt råd: Ring og mas, både på Prytz og på St.Olav.

Jo mer mas du kommer med, jo mer info kommer de med:)

Vi ventet ca 2 måneder fra søknaden vår ble sendt til vi begynte behandlig på St.Olav. Men vi startet i desember 2005 og da var ventelistene litt kortere....

Angående sædprøver og blodprøver så ring og hør med legen. Det er bare "mas" som hjelper. Det er sjelden de ringer deg opp for å informere.......

Lykke til, send meg en privat meld om du vil ha mer info!

• 3 uker senere...

Hej lenn og nurket

Jeg aner ikke hvordan man skriver privat melding, så jeg prøver her.Jeg går hos prytz og er igang med stimulering pergotime. Jeg vil gerne høre lidt mere om de oplevelser i har haft da vi snart skal igang med ivf.

på forhånd tak

annevande

Hei Jenter!!

Jeg må nesten le... Du har så rett så rett Lenn... Prytz er ikke helt mannen som har orden i papirene sine nei!! For en TOSK!!

Jeg ringte dit for ca 2 uker siden og spurte om de hadde sendt søknaden... Nei, sier den litt sure dama i telefonen, så jeg spør når den skal sendes... Neeeei vet ikke helt jeg.. sier dama... Blir det i løpet av uken da eller spør jeg. Ja hun regnet jo med det da!

Samtidig ringer ringer jeg til Aleris i Oslo, for vi har bestemt oss for å ta ett privat forsøk mens vi venter på St. Olav. De var jo bare kjempehyggelige! De ber meg om å få oversendt prøveresultatene fra prytz, slik at jeg slipper å ta nye.

Jeg ringer Prytz dagen etter.. Altså fredag for 2 uker siden og spør om de kan sende blodprøvene ned til Oslo. Joda.. Det skulle de ordne. Så spør jeg om hun kan se om legen har sendt søknaden til st. Olav... Tror du han har gjort det da?? NEI!! Men skulle nå gjøre det da, forsikrer dama i telefonen.

Så går det 1 1/2 uke til jeg har telefonkonsultasjon med legen på Aleris, og jeg er jo sikker på at han har fått prøveresultatene fra Lillehammer.. Men NEEEEEEEEEI DA!!! Tosken har ikke sendt dem! Tilogmed Dr. Holst på Aleris sier at jeg må riste denne gynekologen på Lillehammer for å få fortgang i sakene.

Jeg ringer selvfølgelig til dem nå på fredag og spør hva som skjer??? Forklarer også at nå må vi vente helt til neste syklus med å starte ivf, fordi dem ikke har klart å sende ting avgårde! Så spør jeg jo om ivf søknaden også... NEEEEEEEEEEEEEI DA!! Den er jo selvfølgelig heller ikke sendt! Jeg blir leimeg og spør rett ut om hvorfor har han ikke sendt den?? Vi har jo tross alt ventet en stund her da!! Dama blir selvfølgelig dritt sur og slenger tilbake at jeg må jo skjønne at han har mye å gjøre med mye papirarbeid!!

Hva i huleste skal man gjøre med sånne folk? Jeg ringte til mannen min og sa at til uka, så må du ringe for meg! Jeg orker ikke... Kanskje disse damene hører bedre på menn?

Hva er deres erfaringer damer? Noen som har noen lure triks opp i ermet? Jeg har hørt mye positivt om Prytz når det kommer til graviditet og oppfølging... Han er nok mye bedre når det kommer til damer med små frø i magen.. Ikke de som så inderlig ønsker det...

Hadde vært hyggelig og holdt kontakten oss som bryker prytz.. for å utveksle erfaringer osv..!

Klem

Annonse

hola gaupa

Jeg går jo som sagt hos prytz på lillehammer og er meget tilfreds med måden han takler mig og mit problem på,- han har altid tid til at forklare og svare på spørgsmål, men bliver noget skeptisk når jeg læser ting som dette. Har haft to pergokure er i gang med den 3. - skal til dk i morgen for inseminering. Har bedt prytz sende henvisning til sct.olav for at få ivf og er i gang med at få taget div bl.prøver der skal sendes med. Jeg må vist følge godt med at den bliver sendt....

annevande

ja det kunne være hyggeligt, er dog usikker på om jeg vælger sct. olav eller Nordica i dk. Har akkurat været der til inseminering og de virker meget proffesionelle og dygtige. Er ikke helt enige med Sct.Olav om at de kun sætter et æg ind af gangen, jeg vil have to. Ved du noget om hvor lang vente tid der er??

Hilsen

Annevande :-)

-må si meg helt enig i alt som er sagt om Prytz her...

Hos han må man følge opp ALT som skal sendes videre, og ikke ta for god fisk det man får beskjed om på telefon.

Er vel en grunn til at han ikke sto på takkekortlista etter at vi var heldige på tredje ICSI-forsøk på Ullevål, og at vi nå har en liten tass på et halvt år.

Riktignok fant han rett grunn, og fikk til slutt henvist oss, men det tok snaut et og et halvt år, etter at det vesentligste prøveresultatet forelå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...