Gå til innhold

Flere her som går på yrkesrettet attføring, og som er gravid, og skal fortsette attføringen etter permisjonen ?

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på attføring de siste 3 år, og er ennå ikke ferdig. Jeg er 32 år, og vi har ønsket oss nr to i 2 år. Nå er jeg endelig gravid og har termin 17 september.

Vi ville ha flere barn før jeg var ferdig med praksisen min, noe som vil vare ennda et år til, pga den biologiske klokka....

I går fikk jeg vite på trygdekontoret at vi har ikke rett på foreldrepenger, men kun den engangsstønaden på ca 35000. Dette vil bli et kraftig hugg i økonomien vår, og vi er fryktelig skuffet over rettssystemet...

Det er jo helt sinnsykt !!!

Fortsetter under...

Ja rettssystemer er helt på tryne for de som går på attføring...

Jeg gikk på attføring fra febr til juni da ble jeg sykmeldt...

selv om jeg gikk på attføring så fikk jeg utbetalt sykepenger pga det kom jeg best ut av.....så de på nav trygd var snille mot meg :)

hadde jeg fått attføringspenger så hadde jeg bare fått engangsstønad, men nå får jeg foreldrepenger heldigvis...hadde ikke klart oss med at jeg bare skulle fått rundt 33.000,- på et helt år..!

Jeg blir sykmeldt til tulla kommer i nov, jeg makter ikke å gå på kurs eller at nav arbeid skal finne en jobb når jeg er gravid med nr 2..

Ser du har termin i sept, og du spørr om det har noe innvirkning om du blir sykmeldt nå....tror dessverre ikke det siden man må ha vært i arbeid eller sykm de 6 av de 10 siste mnd..

nå er det jo ca bare 1mnd til sept.....:(

ønsker deg lykke til.....

Uansett, så ville det ikke lønnet seg å bli sykemeldt når du er i attføring. Reglene er slik at om du blir sykemeldt så går du automatisk over på rehabilitering etter 4 uker og det gir jo heller ikke rett på foreldrepenger..... Dessverre!

men jeg har blitt sykmeldt nå i juni og jeg skal ikke gå over på rehabilitering heldigvis for det :)

men har sikkert noe med at jeg har fått sykepenger når jeg har gått på attføring de første mnd i år siden jeg kom bedre ut av sykepenger enn attføring....attføring får du bare 66 % av inntekten og sykepenger får du 100%......

Du kan få sykepenger under attføring sålenge du ikke har gått sykemeldt i opptil 1 år før du fikk attføring, det er det jeg har fått beskjed om, så det er vel derfor du har fått det og da kommer du jo bedre ut :-)

Da jeg gikk over på attføring hadde jeg vært sykemeldt 1 år og da var det eneste løsningen for meg.... Nå har jeg søkt rehab og håper jeg får det. Da skal jeg få behandlinger slik at jeg blir bedre også får jeg vært hjemme med lillegutt. Far har heldigvis en veldig fleksibel jobb som gjør at han også kan jobbe hjemmefra, så vi skal klare oss :-)

Annonse

Å det viste jeg ikke det du skrev over her...takk for opplysningen :)

da jeg gikk med sander var jeg sykmeldt fra uke 9 til jeg fikk han, så hadde jeg mammapermisjon 1år og når den ble slutt så gikk jeg over på sykepenger pga jeg ikke kan gå tilbake til min tidligere jobb..

krysser fingrene for deg at du får rehabiliterings penger, får du avslag så må du bare anke :)

ønsker deg lykke til :)

M@sander m/jente i magen hallo !!!

Jeg har vært 50 % sykemedlt siden 10 mai !!! Kan det hjelpe på så jeg får foreldrepenger likevel ? Synes det ser sånn ut av innkegget ditt ? Men du var kanskje 100% sykm ?

Takk for det :-)

Legen min og spesialister har anbefalt meg behandlinger og støtter min beslutning om rehab, så jeg vil tro at det ordner seg.

Håper bare ikke nav tror jeg søker pga jeg skal ha barn.

Men når legene underbygger min søknad med reelle ting som overhodet ikke har noe med svangerskap og slikt, så vil jeg tro det ordner seg.

Gidder iallefall ikke bekymre meg sålenge jeg har inntekt og vet at jeg gjør mitt i denne saken. Starter forsiktig på skolen nå i august frem til jeg får svar.

jeg glemte nemlig å si i fra om det på trygdekontoret da jeg var der. På den annen side skal det vel stå i journalen min der.... ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...