ElleL Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Hei, Jeg har bestemt meg for å prøve å bli gravid på Stork i Danmark. Er det noen som har noen gode råd? Ting som ikke blir sagt i informasjonsmaterialet eller som du rett og slett har erfart? På forhånd tusen takk.
StorkeMammaen Skrevet 9. august 2007 #2 Skrevet 9. august 2007 En ting jeg er sikker på er at det lønner seg (det gjelder hvertfall meg!) å finne eggløsning=EL sammen med gynekolog, og eventuelt få hjelp med enten hormoner eller EL-sprøyte. Kroppen min taklet ikke presset med å prestere EL innen en viss tidsperiode, så skulle ønske jeg hadde blitt oppfulgt av en Gyn da. Istede må jeg vente på neste syklus. Litt kjedelig når det alt kunne vært gjort. Ønske deg lykke lykke til!!
ElleL Skrevet 10. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2007 Tusen takk for svar StorkePl@nlegger. Jeg har første gyn time i denne anledning på tirsdag. Er ikke helt sikker på hvordan jeg skal "angripe" det hele. Det er jo ikke alle som er like positive til single som prøver å få barn på denne måten, men på den annen side kan jo gynekologen være superpositiv. Analysere vel litt mye, men er jo spent, da. Håper alt er normalt.
Trooghåp76 Skrevet 10. august 2007 #4 Skrevet 10. august 2007 Lykke til iallefall. Alt er sikkert normalt men jeg kjenner til følelsen du har. Var selv veldig usikker da jeg skulle ta opp dette spm om inseminasjon men det ordnet seg til slutt.
Oh'rly Skrevet 11. august 2007 #5 Skrevet 11. august 2007 Hei og velkommen :-) Eneste jeg vil si om Stork er at de er kjempekoselige der - men dyre! Så hvis du ikke har planer om å bruke åpen donor eller trenger prinsessebehandling ville jeg heller brukt f.eks. Nordica som har et større tilbud. Lykke til med prosessen din :-)
ElleL Skrevet 11. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. august 2007 Jeg har bestemt meg for åpen donor så der er det vel bare Stork, ikke sant? Takk for gode tips og råd. Kom med dem:-)
mamma_i_08! Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Hei og velkommen!! Lykke til på ferden mot en positiv test! Jeg brukte Diers Klinik i Århus, de har også valget om åpen donor; http://www.diersklinik.dk/ De var kjempe koselige og absolutt en klinikk jeg anbefaler.
ElleL Skrevet 12. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 12. august 2007 Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger. Nå har jeg enda en klinikk og vurdere. :-)
Froost Skrevet 12. august 2007 #9 Skrevet 12. august 2007 Hei og velkommen i rekkene. Vi har en gutt på snart tre som er påbegynt hos Stork, samt at jeg nå er gravid i uke 13 med et nytt Stork-barn. Min kone ble gravid på tredje forsøk og jeg på første. Personlig setter jeg stor pris på nærheten og tilstedeværelsen en møter hos stork. Vet jo ikke hvor gammel du er eller om du har medisinske grunner til at det er vanskelig for deg å bli gravid, men fakta er at mange blir gravide på få forsøk. Når en leser innleggene her inne kan en få inntrykk av at det er svært vanskelig å lykkes og at det er en lang prosess - noe det ikke trenger å være. Mange av dem som skiver innlegg her driver med prøverørsforsøk og har kanskje mange insiminasjoner bak ser som ikke har ført frem. Skriver dette bare for å sette mot i deg ;-) Angående gynekolog, har vi for vår del har brukt to gynekologer, begge middelaldrende menn fra henholdsvis Majorstuaklinikken og Volvat. Har bare møtt profesjonelle holdninger og velvillighet. (de lever jo av at du som kunde oppsøker dem så det skulle jo egentlig bare mangle). Du ber om råd, og hovedrådet mitt er at du skal glede deg til det som skal skje, og tro på at du snart har et barn i magen. Dersom du er frisk og rask skal det gå greit å finne eggløsning, og en slipper å utsette kroppen for "kunstig" hormonstimulering. Du skriver at du er singel, og derfor kommer til å reise alene. Nettopp en slik situasjon tror jeg du vil oppleve det positivt at de som jobber hos stork har tid og mulighet til å være der for deg. Ellers har jeg stor tro på å dele opplevelsene du får med noen som står deg nær, opp og nedturene kan trolig bli store om du ikke innvolverer andre, særlig om du må forsøke noen ganger. Vet ikke om det har noe å si, men kuttet selv ut kaffe og mat med tilsatt sukker noen uker før jeg dro. Ble anbefalt dette under journalsamtalen to uker før jeg faktisk ble gavid :-) Vil bare ønske deg lykke lykke til med prosjektet, og gleder meg til å høre når det er sådd en spire.
ElleL Skrevet 13. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 13. august 2007 Hei, Tusen takk for gode råd og ikke minst positive tanker. Blir absolutt mer optimistisk nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå