Gå til innhold

Jeg er så lei meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

begynte å nærme meg en grei vekt når jeg ble gravid. nå er sultfølelsen, suthungeren, ja alt sammen kommet for fullt igjen. i tillegg trøstespiser jeg fordi jeg synes synd på meg sjøl som ikke greier å holde meg unna all maten og godisen.

er 18 uker på vei og har gått opp 4kg. og det er for meg mye, når en har mye å ta av fra før..

huff dette ble klaging.Men måtte få det ut.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Hmmm, kanskje du kan melde deg på et Grete Roede kurs el.l ... de starter sikkert opp alle sammen nå etter ferien ;)

GR vet jeg at har opplegg for gravide. Da har du noen/noe som holder deg i ørene og kan motivere deg. Du skal jo ikke slanke deg nå som du er gravid, men ett sundt kosthold vil både du og den lille ha glede av. Dersom mor spiser mye sukker under graviditeten øker jo det som kjent sjansen for et stort barn og at barnet skal få sukkersyke.

Jeg har spist masse gjennom hele svangerskapet... det eneste som har holdt kvalmen i sjakk. Men som jordmor sa. Maten er greit, men dropp godis og sukkerholdig drikke, det trenger du ikke. Men hun sa også at jeg skulle nyte desserten og isen min :)

Jeg har hatt en periode med litt for mye godis, det merket jeg godt på vekten og kroppen generelt...

Jeg har spist ENORME mengder frukt (mye sukker der også men jeg har vært helt hekta) Tror du det kan hjelpe deg ?

Skrevet

Slenger meg på det ho over her seier: Dersom det er Grete Roede-kurs der du bur (og viss du har råd til det - det er litt dyrt), så meld deg på. Eg antar dei startar opp med nye kurs no rundt skulestart.

Ellers har eg to tips for å unngå unødvendig godisknasking:

* unngå å ha det i hus, bytt ut med store mengder frukt og grønsaker (eg knaskar i meg 1kg gode gulrøtter framfor pc'en kvar dag)

* handarbeid! Eg strikkar hentesett til babyen når eg ser fjernsyn eller film, og har dermed ikkje hendene ledig til å forsyne meg med godis. Vil jo ikkje at den nusselige rosa jakken skal stanke ostepop heller ;o) Viss du ikkje kan strikke eller hekle, kanskje du scrappar eller lagar kort? Så lenge hendene er opptatt (fortrinnsvis med noko du ikkje vil ha sjokolade på), er det vanskeleg å gumle snop.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...