Kastafiore Skrevet 9. august 2007 #1 Skrevet 9. august 2007 Har noen av dere erfaring med bassengtrening for å lindre bekkenløsningsplager? Jeg har fått henvendelse til fysioterapeut, og kan tenke meg bassengtrening, men er litt redd for å havne i en gruppe med slanke damer med søte små gravidmager og føle meg fullstendig mistilpass. Er treningen hard? Bør man være vant til f eks aerobic eller annen trening på forhånd?
MoTe Skrevet 10. august 2007 #2 Skrevet 10. august 2007 Hei. jeg har også lyst til å begynne med slik trening. Hvor er det du har fått henvisning til, hvor ligger det? Jeg har kun funnet ett sted å det er på Jessheim.
Kastafiore Skrevet 10. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. august 2007 Jeg har bare fått henvisning til fysioterapi, så velger jeg selv hvor jeg skal gå. Jeg bor i Oslo. Har tenkt å kontakte Fagerborg fysioterapi og Oslo Trimsenter.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #4 Skrevet 11. august 2007 Hei Jeg har gått flere kurs i mine svangerskap, ikke denne gangen, er gravid med nummer tre og har bekkenløsing også denne gangen. Jeg er veldig dårlig, og det er ikke alle øvelsene jeg kan gjøre pga smerter, men det er du selv som styrer tempo ditt, blir det for tungt og vondt er det bare å ta litt mindre i, stå over en runde eller gå og ikke jogge. Jeg har gått i oslo sentrum på mine kurs og har vært fornøyd med instruktørene. De andre mammaene var i ulike størrelser selv om jeg kanskje var den største på ca 100 kg.
Kastafiore Skrevet 11. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 11. august 2007 Hvor i Oslo sentrum har du gått?
hildus Skrevet 12. august 2007 #6 Skrevet 12. august 2007 Husket plutselig ikke hva det heter, men det ligger rett ved edderkoppen teater, ved ibsen parkeringshus. Det er flere fysioterapauter og treningssenter ol i bygget. Sorry at jeg ikke kommer på navnet. Jeg tenker å begynne et kurs nå etter sommeren, men må snakke med fysioterapauten min først om han mener det er lurt å kjøre to opplegg samtidig. Du må også få henvisning fra lege til dette, ringe selv og melde deg på, jeg har alltid måttet stå på venteliste.
hildus Skrevet 12. august 2007 #7 Skrevet 12. august 2007 Heisann Sjekket opp på adressen og tror det må være St Olavs Fysikalske/Akupunktur Institutt, tlf 22 20 13 05 Lykke til
Gjest Ut på tur Skrevet 13. august 2007 #8 Skrevet 13. august 2007 Dersom du ikke har funnet noen fys enda vil jeg anbefale å leite litt for å finne en som er ekspert på bekkenløsning. Jeg tok først en telefon og der hadde de ingen, men kunne sende meg videre til ett annet institutt de viste hadde en som var god på Bekken. Drit i de andre damene med de søte magene sine. Kjøp deg heller en rød badedrakt og skli ut i basenget med hevet hode Jeg har ikke vært på baseng trening men vil ikke tro du må ha veldig god kondisjon for bekkentrening er ikke snakk om store bevegelser osv. Jeg kjøpte meg forresten en treningsball som jeg brukte som stol for å trene musklene "gratis"
hildus Skrevet 16. august 2007 #9 Skrevet 16. august 2007 Heisann Jeg har nå funnet ut at kurrsstedet heter Osloi trimsenter, tlf, 22206222. De har plass på kurs, og jeg kom med på et allerede mandag. Du trenger rekvisisjon fra fysio eller lege for å delta, så er det egenandel. Lykke til
Kastafiore Skrevet 22. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 22. august 2007 Takk for alle som har svart. Som jeg skrev over her så kontaktet jeg Fagerborg Fysioterapi og Oslo Trimsenter. På Fagerborg kom jeg aldri gjennom på telefonen, så da ble det Oslo Trimsenter. Igår var jeg på min første bassengtrening der, og det var veldig fint. Følte ikke at jeg var "stor" og de andre var "slanke", det var vel en god blanding av gravide damer som skulle trene. Treningen var passe hard, jeg kjente det i kroppen etterpå, men det var enkle øvelser, jeg følte meg ikke klønete og det var ikke noe problem at jeg ikke har trent i gruppe tidligere. Og så frisk og rask og sporty jeg følte meg etterpå! Dette er enda et godt steg videre på den sunne veien nå som jeg er gravid. Litt stolt av meg selv, nå
Anonym bruker Skrevet 22. august 2007 #11 Skrevet 22. august 2007 Føler meg vel heller ikke spesielt lekker, men har funnet en bikini, av alle ting, som virker ok. Har levert rekvisisjon, så får vi se når gruppen starter opp. Bedre å være med og se stor og rar ut enn å bli værre med plagene, mener nå jeg. Men gruer litt, ja, det gjør jeg nok, ja....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå