Stratos med 3 barn Skrevet 9. august 2007 #1 Del Skrevet 9. august 2007 Hva gjør dere for å takle angsten? Hvilken oppfølging får dere fra sykehuset osv osv? Jeg blir bare engstligere og engstligere etterhvert som det nærmer seg (og enda er det lenge til). Går til s"pesiell" oppfølging på sykehuset, men så langt er de kun opptatte av fosteret sin størrelse og å forsikre meg om at denne gang, ja da skal det bli så anderledes atte. Å prate om hva som skjedde sist og hva jeg faktisk er redd for (det er ikke fosterets str), det skal de ikke. Og de lover ting som de senere må innrømme at de ikke kan holde..... HVA GJØR DERE???? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10045943-dere-som-er-redde-etter-tidligere-d%C3%A5rlig-f%C3%B8dselsopplevelse-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma og godguttene Skrevet 9. august 2007 #2 Del Skrevet 9. august 2007 Heisann. Jeg sliter også med fødselsangst etter forrige gang, og jeg vurderer fødsel vs keisersnitt. Har vært på en samtale med jordmor på sykehuset, da gikk vi igjennom journalen min fra forrige gang, hva som skjedde med babyen og hvorfor det skjedde, hvor kritisk det ble og sjangsene for at det skal skje igjen. VI skal på ny samtale den 30 august og da må jeg ha bestemt meg for hvilke ønsker jeg har for fødselen, og event kreve keisersnitt. Jeg har også fått tilbud om vekstkontroll (forrige 4520 g) og igangsetting på termindato ( 11 dager over sist). Om jeg kommer til å kreve keisersnitt har jeg enda ikke bestemt meg for, men jeg heller nok mest mot det. Vet ikke om dette var til så mye hjelp, men det er hvertfall sånn de går frem på sykehuset her. Hadde jeg vært deg ville jeg spurt om det gikk an å bytte samtalepersonen, evnt spurt om en gjennomgang fra forrige fødsel. Lykke til uansett :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10045943-dere-som-er-redde-etter-tidligere-d%C3%A5rlig-f%C3%B8dselsopplevelse-hjelp/#findComment-10047554 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stratos med 3 barn Skrevet 10. august 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 10. august 2007 Kan jeg spørre når du har termin? Kanskje du ligger anerledes ann i løypa fordi du er lengre enn meg..... Men på en annen side fatter jeg ikke helt hva str på babyen er av interesse for en evt fødsel når jeg bare er i uke 24... En ny samtalepartner er helt klart! Og jeg vurderer også å bytte sykehus... Lykke til du også! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10045943-dere-som-er-redde-etter-tidligere-d%C3%A5rlig-f%C3%B8dselsopplevelse-hjelp/#findComment-10055218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma og godguttene Skrevet 10. august 2007 #4 Del Skrevet 10. august 2007 Hei igjen :-) Jeg er 28 + 2 nå, ved første samtale var jeg ca 20 uker og ved neste blir jeg ca 31uker. Terminen er 3 nov. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10045943-dere-som-er-redde-etter-tidligere-d%C3%A5rlig-f%C3%B8dselsopplevelse-hjelp/#findComment-10057849 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. august 2007 #5 Del Skrevet 11. august 2007 Hei! Så trist å høre at du har en vond fødselsopplevlese bak deg! Jeg hadde også en traumatisk førstegangsfødsel - legen oppdaget ikke at jeg hadde problemer før nesten 6 mnd etter fødselen. Da henviste hun meg til en psykiatrisk sykepleier fordi hun mente at eg hadde en fødselsdepreson. (jeg ønsket få henvisning til psykolog da men...og sa at jeg slett ikke hadde en fødselsdepresjon fordi jeg kjente meg overhode ikke igjen i symptomene). Selv tok jeg kontakt med overjordmor ved sykehuset og ba om en samtale med den ene jordmoren som var under fødselen min - ei jordmor som sviktet meg fullstenidng under fødselen. Jeg fortalte hvorfor jeg sleit etter fødselen, jordmor var lei seg for at jeg mente at hun ikke hadde gjort en god jobb men virket ikke å forstå/innse/innrømme hva hun gjorde galt , overjordmor var arrogant og kald. Overjordmor gjenotik sikkert 10 ganger under møtet at jeg hadde en helt normal fødsel, og at CTG registreringene vste at jeg ikke hadde så tette rier som jeg mener jeg hadde. I ettertid har jeg snakket med flere jordmødre sm sier at dette er bare tull og at en fint kan ha flere rier enn det CTG maskinen klarer å fange opp frid det kommer an på hvor trykkmålere er plassert på magen g hvor kvinnen selv har riene hen. Begynte så å gå til samtaler hos psyk. sykepleier - hjalp ingenting fordi hun behandlet meg som at jeg hadde en fødselsdepresjon - som jeg faktisk ikke hadde/har. Da jeg tok dette op ble hun fornærma Jeg kan ikke gå til en terapeut som jeg ikke har tillit til og som jeg i tillegg synes oppfører seg uprofesjonellt, så jeg sa at jeg ikke ønsket å gå der mere. Jeg fikk ikke time hos psykolog der på "Huset". Jeg tok derfor kontakt med sykehuset igjen og ba om samtale med en jordmor medpsykiatrisk etterutdannelse. Det fikk jeg, og der går jeg nå og snakker. Og for første gang side fødselen som snart er 1 år siden, så opplelver jeg å bli tatt på alvor og får annerkjennelse for at jeg hadde en steintøff fødsel. Diagnosen: fødseslrelatert PTSD som jeg fra dag èn har sagt selv at jeg har men alle avfeid sm fødseldepresjon. Lykke til med å få hjep, ikke gi deg før du møter noen som gir deg forståelse og respet! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10045943-dere-som-er-redde-etter-tidligere-d%C3%A5rlig-f%C3%B8dselsopplevelse-hjelp/#findComment-10058706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå