Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en lang prat med min kjære i går ang sædkvalitet, vi har i ett års tid nå vært veldig sløv med prevangsjon og heller ikke brydd oss så veldig mye om sikkre perioder. Jeg har derfor begynnt å tenkt litt, jeg har ett barn fra et tidligere forhold og nettopp vært hos legen for en stor gynegoligisk undersøkelse, og fant ut at hos meg var alt som det skulle ( her var hula innflyttnings klar). Men også få med at min kjære har ett langt forhold bak seg, der de prøvde de siste årene av forholdet å få barn, uten at de lykktes. Vi pratet derfor i går om at han skulle kansje få sjekket sædkvaliteten sin, men hvor får mann gjort slikt og hvordan går man fram for å få det? Og om det visser seg at kvaliteten er dårlig og at svømmerne trenger hjelp, hvordan gjør de det? Tar de ut egg fra meg og sæd fra han, og hjelper de sammen eller hvordan skjer dette? vi er unge lengere, men heller ikke godt voksen, vi er begge i 30 åra, han i midten og jeg i begynnelsen.

Håper noen kan hjelpe meg å svare på dette, på forhånd tusen takk for alle svar.

Anonym

Fortsetter under...

Han kontakter fastlegen sin og ber om henvisning til en klinikk som gjør sædanalyser. Hvis det viser seg at sæden er dårlig blir dere henvist til prøverør (mikroinjeksjon / ICSI) hvor de henter ut egg hos deg og finner en sædcelle hos han som de kan før inn i egget. Når egget er 4-delt settes det tilbake i livmora di, og 14 dager etter vet dere resultatet.

Lykke til!

Takk jenter

Jeg sitter og søker rundt på nettet og kjener hvor rart dette er, etter å ha gått rundt å tenkt mye og lenge på dette, men ikke våget å spøre han om hva han tenker, så går han og tenker på det samme. Skal få han til å ringe legen sin i morgen jeg, så håper vi å få raske svar.

Hvorr lang tid tar det å få time hos en alik mannespesialist da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...